ÖZET
Bu çal
ı
ş
mada, genel kültür derslerinin nicelik olarak art
ı
r
ı
lmas
ı
yla birlikte bir genel kültür dersi olarak ders
program
ı
na al
ı
nan Türk E
ğ
itim Tarihi dersinin yabanc
ı
diller ö
ğ
retmen yeti
ş
tirme program
ı
ndaki yeri ve önemi bu dersin
yap
ı
land
ı
r
ı
lmas
ı
için yürütülmü
ş
bulunan bir anket çal
ı
ş
mas
ı
n
ı
n ekseninde ele al
ı
nm
ı
ş
t
ı
r. Çal
ı
ş
man
ı
n amaçlar
ı
aras
ı
nda, söz
konusu dersin gereklili
ğ
i, içerik düzenlenmesi ve yöntemi hakk
ı
nda ön bilgi edinilmesi bulunmaktad
ı
r. Çal
ı
ş
man
ı
n verilerini,
Yabanc
ı
Diller E
ğ
itimi Bölümü Alman ve
İ
ngiliz Dili E
ğ
itimi Anabilim dallar
ı
lisans programlar
ı
nda ö
ğ
renim görmekte olan
ö
ğ
rencilerin (n=100) yeni programda yer alan Türk E
ğ
itim Tarihi dersi ile ilgili görü
ş
leri olu
ş
turmaktad
ı
r. Ö
ğ
rencilere
uygulanan anket 15 maddelik Likert tipi sorulardan olu
ş
maktad
ı
r ve ölçek uyguland
ı
ktan sonra toplanan veriler SPSS 11.0
istatistik program
ı
arac
ı
l
ı
ğ
ı
yla analiz edilmi
ş
tir. Ölçe
ğ
in güvenirlik çal
ı
ş
mas
ı
da yap
ı
lm
ı
ş
ve Cronbach Alpha de
ğ
eri 0.83
olarak bulunmu
ş
tur.
Ara
ş
t
ı
rman
ı
n sonuçlar
ı
ö
ğ
rencilerin Türk e
ğ
itim tarihi hakk
ı
ndaki bilgilerini yetersiz bulduklar
ı
n
ı
, dersin
gerekli
ğ
ine inand
ı
klar
ı
n
ı
ve bu dersin ö
ğ
renci merkezli olarak yap
ı
land
ı
r
ı
lmas
ı
gerekti
ğ
ini göstermi
ş
tir.
ABSTRACT
In this study, the place and importance of History
of Turkish Education Course, included in the curriculum
with the purpose of increasing the number of courses on gene
ral knowledge, has been investigated through a questionnaire
designed to construct the course content. The primary goal of
the study was to collect student
s’ knowledge of and opinions
on the content of the course so that a sound syllabus can be
prepared. The data have been
collected from B.A. students
(n=100) studying at Foreign Language E
ducation Department, Divisions of Germ
an and English Language Teaching. The
questionnaire used for the study is composed of 15 Likert type
items, and the collected data have been analyzed via SPSS
11.0. The Cronbach Alpha value of the instrument was found to
be 0.83. According to the findings of the study, the students
find their knowledge of history of Turkish education rather insuffi
cient, but believe in the necessi
ty of such a course in the
curriculum while asking for a student-centered sylla
bus to be followed in the delivery of the course.
ANAHTAR KELİMELER: Türk eğitim tarihi, Almanca, İngilizce, ders programı geliştirme, izlence.
KEYWORDS: History of Turkish Education, German, English, curriculum development, syllabus.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education