ÖZET
Bu çalışmada, 1999-2000 öğretim yılında
Afyon Kocatepe Üniversitesi Uşak Eğitim FakÜltesi
sınıf Öğretmenliği programına kayıt yaptırmış 102
kız vc 89 crkck Öğrencinin fen bilimleri ve fen bilgisi
Öğretimine yönelik tutumları ölçülmÜştür. Öğrencilerin
tutumlarını ölçmek için Moore ve Foy (1997)
tarafindan yeniden dÜzenlenen Fen Bilgisi Öğretimi
Tutum Ölçeği-II (FBÖTÖ-II) kullanılmıştır. Öğrencilerin
fen bilimleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik
tutumları olumlu çıkmış ve tutumları cinsiyetlerine,
yaşlarına, ÖSS puan yÜzdeliklerine, orta öğretirnde
aldıkları fen gurubu derslerinin sayısına, anne ve babalarının
eğitim durumuna ve ailelerinin gelir durumuna
gÖre istatiksel olarak anlamlı bir fark göstermcrniştir.
Sadece geldikleri yerin nÜfus sayısına göre
anlamlı bir fark gözlenmiş ve nÜfusu SO.OOO'in Üzerinde
olan yerlerden gelen öğrencilerin tutumları di-
ğerlerinden fazla çıkmıştır. Orta öğrenimde aldıkları
fen derslerinin sayısı fazla olan öğrencilerin tutumları,
diğerlerin tutumlarından daha fazla çıkmıştır. Öğ-
rencilerin genelde bilimin doğasını anladıkları fakat
bilim ve teknolojiyi tam olarak ayırt edemedikleri
gÖzlenmiştir. Fen bilgisi öğretimi açısından öğrenci
merkezli bir Öğretirnin gerekli olduğunu dÜşünÜrlerken
öğretmen merkezli eğitimi de aynı zamanda desteklemişlerdir.
ABSTRACT
In this study, attitudes of 102 female
and 89 male students, who were newly enroIled to
elementary education program during fall semester
of i 999-2000 in Uşak Edueation Faculty, Afyon Kocatepc
University, Turkey, toward seience and sciencc
teaching were measured by using a newly revised
Seience Teaching Attitude Seale-U (ST AS-U) by
Moore and Foy (1997). Attitudes of elementary edu-
*
Yrd. Doç. Dr., AKÜ Uşak Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü -
Uşak.
cation major students toward seience and science teaching
are positive. Their attitudes based on genders,
ages, university entranee exam seores' pereentages,
the number of seienee eourses taken by the students
during their secondary edueation years, edueationlevels
of their parents, and income levels of their families
do not have any signifieant mean differenees.
However, attitudes of students taking more seienee
conrses than other students taking required seienee
eourses during their high school years are higher than
the others. According to population size of eities
where they lived, their attitudes toward scienee and
seienee teaching showonlyone signifieant mean differenee
that attitudes of students coming from the eities
whose population are bigger than 50,000 are positively
higher than the other students' attitudes. Generally,
they support and understand the nature of
seienee but they have diffieulty to differentiate science
and technology. Also, they support student and teacher
centered seience teaching at the same time
ANAHTAR KELİMELER: ınıf öğretmenliği eğitimi, tutumlar,Fen bilgisi eğitimi
KEYWORDS: elementary teaeher education, attitudes, science education
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education