ÖZET
Bu araştırma lise düzeyindeki öğrencilerin
problem çözme becerilerinin düzeylerini ortaya koymak
amacı ilc gerçekleştirilmiştir. Normal ve süper lisede okumakta
olan 239'u kız, l55'i erkek toplam 394 öğrenci ile
gerçekleştirilen araştlımada veri toplamak için Problem
ÇÖzme Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.
Araştırmada okul türü, yaş, cinsiyet, annenin eğitimi ve işi,
babanın eğitimi ve işi, sosyal destek kaynaklan olarak sı-
kıııtılarıııı konuşabildiği, sıkıntılannı anlayan kişiler değiş-
kenleri incelenmiştir. Elde edilen başlıca bulgulara göre
cinsiyet, okul türü, yaş, babanın işi, bireylerin sorunlarını
konuşlukları ve anlaşıldıkları kişilerin kimler olduğu değiş-
kenJeri problem çÖzme becerilerini algılamada fark yaratmaktadır.
Öğrencilerin annelerinin işi, anne ve babalannın
eğitimleri değişkenlerinin ise problem çözme becerilerini
değerlendirmelerinde fark yaratmadığı elde edilen diğer sonuçlardır.
ABSTRACT
In this research , perceived problem solving
skilllevcls of high school sludents were examined. To
collect data, Problem Solving Skills Scale and a form prepared
to gather information abont other variables of the
program were conducted to totally 394 studenls, 239 of
them was female and 155 was male, attending Çankaya
High
SchooL. Independent variables examined in this research
are: sections of high school, age, sex, education levels
of parenis, occupations of parenis, with whom they ta1k
their problems, who understands them most. To analyse
collected data, variance analysis and t test were used
ANAHTAR KELİMELER: algılanan problem çözme becerisi, sosyal destek.
KEYWORDS: pereeived problem solving skills, social support.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education