ÖZET
Bu
araştınnamn
amacı,
öğretmen
adaylannın
problem
çözme
becerileri
ve
fen
öğretimine
yönelik
öz-yeterlik
inanç
düzeylerini
geliştinnede
probleme
dayalı
öğrenme
yaklaşımının
etkisini
belirlemektir.
Çalışma
2002-2003
eğitim-öğretim
yılında
Gazi
Eğitim
Fakültesinde
uygulanmıştır.
Araştırmada
deney
ve
kontrol
gruplu
deneysel
desen
kullanılmıştır.
Deney
grubunda
ıo5,
kontrol
grubunda
ise
115
öğrenci
yer
almıştır.
Çalışmada
farklı
yöntemlerle
öğrenim
gören
öğretmen
aday
lan
mn
problem
çözme
ve
öz-yeterlik
inanç
düzeyleri
karşılaştınlmıştır.
İşlem
öncesi
ve
sonrası
öğrencilerin
test
puanlan
arasında
anlamlı
farklılık
olup
olmadığı
incelenmiştir.
Araştınna
sonuçlan,
deney
grubundaki
öğretmen
adaylanmn
problem
çözme
becerileri
ve
fen
öğretimine
yönelik
öz-yeterlik
inanç
düzeylerinin
kontrol
grubundaki
öğrencilerden
daha
fazla
geliştiğini
göstennektedir.
Bu
sonuçlar,
PDÖ
yaklaşımının
öğrencilerin
farklı
becerilerini
geliştinnede
geleneksel
yöntemlerden
daha
etkili
olduğunu
ifade
etmektedir.
ABSTRACT
The
purpose
of
this
re
search
was
to
explore
the
effects
of
problem-based
learning
approach
in
developing
problem
solving
skills
and
self-efficacy
beliefs
level
towards
science
teaching
of
prospective
teachers.
The
study
was
conducted
at
Gazi
Educational
Faculty
in
2002-2003
academic
years.
The
research
was
shaped
by
an
experimental
design
with
treatment
and
control
groups.
In
the
experimental
group,
there
were
ıo5
students
and
in
the
control
group
there
were
115
students.
In
the
study,
problem
solving
and
self-efficacy
beliefs
of
prospective
teachers
who
were
taught
with
different
methods
were
compared.
It
was
examined
whether
there
are
any
meaningful
differences
between
prospective
teachers'
test
scores
af
ter
and
before
the
research.
Results
showed
that
prospective
teachers'
problem
solving
skills
and
self-efficacy
beliefs
toward
science
teaching
evolved
treatment
group
students
more
than
control
group
students.
These
results
showed
that
PBL
is
more
effective
than
traditional
methods
in
developing
students'
different
skills.
ANAHTAR KELİMELER: fen eğitimi, probleme dayalı öğrenme, problem çözme, öz-yeterlik inancı
KEYWORDS: science education, problem-based learning, problem solving, self-efficacy beliefs
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education