ÖZET
Yaklaşık
iki
yıldan
bu
yana
Üniversitemiz
içinde
sürdürülen
ve
büyük
ölçüde
tamamlanan
"birim
stratejik
planla-
n"nda,
(fakülte,
yüksek
okul
ve
enstitü
planları),
üniversitelerin
gelekesel
işlevleriyle
örtüşen
iki
ana
hedefin
ön
plana
çıktı-
ğı
dikkati
çekmektedir.
Bunlardan
birisi
"araştırma
ve
yayın"
kapasitesinin
güçlendirilmesi,
diğeri
de
"öğretim"
kapasitesinin
güçlendirilmesidir.
Üniversitemiz,
araştırma
ve
yayın
kapasitesinin
güçlendirilmesi
konusunda
son
yıllarda
önemli
atılımlar
gerçekleştirmiş
ve
bu
atılımlarla
bağlantılı
olarak
Türkiye
üniversiteleri
arasında
ön
sıraya
yerleşmiş,
dünya
üniversite
sırala-
masında
da
büyük
bir
sıçrama
kaydetmiştir.
Kuşkusuz
herhangi
bir
yükseköğretim
kurumunu
değerlendirme
kriterleri
sadece
araştırma
ve
yayınlarla
sınırlı
değildir.
Bir
üniversitenin,
bütünsel
gelişimi,
araştırma
yanında
öğretim
kapasitesinin
güçlendi-
rilmesini
de
gerektirir.
Öğretim
kapasitesinin
güçlendirilmesi
süreci;
öğretim
üyelerinin
"eğiticilik"
yeterliklerinin
geliştiril-
mesi,
öğretim
programlarının
iyileştirilmesi,
öğrenme
ortamlarının
zenginleştirilmesi.
öğretim
materyalleri
sağlanması,
yaşam
boyu
öğrenme
becerilerinin
kazandırılarak,
öğrencilere
de
bu
becerilerin
kazandırılmasının
sağlanması
bileşenlerini
içerme-
lidir.
Öte
yandan,
"Bologna
Süreci"ne
uyarlanma
paralelindeki
çalışmalar
gereği
üniversitemizde
iki
yıldır
Avrupa
Kredi
Transfer
Sistemi
(AKTS/ECTS),
Diploma
Eki
(DS)
çalışmaları
yürütülmektedir.
Bu
çalışmaların
sonucunda,
programlarımı-
zın
öğrenci
merkezli
olmaktan
çok
öğretmen
merkezli
olduğu,
pek
çok
bölümümüzün,
öğretim
programlarının
ECTS'e
uyu-
mu
konusunda
güçlüklerle
karşılaştığı
gözlenmiştir.
Bu
sürecin
hızlandırılması
ve
belli
bir
takvim
çereçevesinde
tamamlan-
ması
gerekmektedir.
Bu
gerekçeler
üniversitemizde
"öğretim"
kapasitesinin
geliştirilmesi
doğrultusunda
yeni
girişimleri
zo-
runlu
kılmaktadır.
Bu
makalede,
bu
amaçla
Hacettepe
Üniversitesi
öğretim
elemanları
için
Eğitim
Fakültesi
tarafından
dü-
zenlenen
"Eğiticilerin
Eğitimi
Programı"
anlatılacaktır.
ABSTRACT
During
the
last
two
years,
all
the
departments
at
Hacettepe
University
have
prepared
their
strategic
plans.
In
these
plans
two
main
concepts
draw
attention:
improving
research
and
publishing
potentials
at
the
university,
and
improving
teachingo
Recently
Hacettepe
University
has
succeed
important
steps
in
terms
of
improving
research
and
publishing
potenti-
als.
As
a
result
of
these
efforts,
Hacettepe
University
has
become
on
the
top
universities
among
Turkish
universities,
and
has
received
a
good
reputation
among
top
world
universities.
Improving
research
and
publishing
potential
is
not
the
only
criteria
in
evaluating
a
higher
education
institution.
In
order
for
a
university
to
be
in
a
higher
position
as
a
whole.
it
needs
to
improve
its
teaching
as
well.
Improving
teaching
potential
requires
that
at
least
the
following
efforts
have
been
taken
into
considerati-
on:
Improving
faculty
members'
teaching
skills,
improving
currlculum.
improving
teaching-learning
situations,
providing
te-
aching
materials,
helping
them
to
acquire
life-Iong
learning
skills,
so
that
they
will
help
their
students
to
acquire
those
skills.
On
the
other
hand,
there
are
activities
going
on
as
part
of
the
Bologna
process
which
is
the
process
of
creation
of
the
Europe-
an
Higher
Education
Area.
Issuing
of
the
Joint
European
Diploma
Supplement
(DS)
to
all
graduates
and
usage
of
a
credit
system
(the
European
Credit
Transfer
System,
ECTS)
are
seen
as
the
main
tools
for
transparency.
During
the
preparation
of
DS
and
ECTS
at
Hacettepe
University,
it
was
realized
that
most
of
our
teaching
programs
are
teacher-centered
as
opposed
to
being
student-centered.
In
addition,
a
number
of
departments
had
problems
with
having
their
curriculum
to
become
parallel
with
ECTS.
In
order
to
complete
this
process,
a
new
framework
is
needed.
Thus,
it
is
important
that
necessary
precautions
ne-
ed
to
taken
under
consideration
in
order
to
improve
teaching
potentials
at
the
university.
In
this
artide,
"Training
Faculty
Members"
program
which
organized
by
faculty
of
education
for
all
the
faculty
members
at
the
university
will
be
explained.
ANAHTAR KELİMELER: yaşam boyu öğrenme, eğiticilerin eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
KEYWORDS: lifelong learning, training faculty members, Hacettepe University Faculty of Education
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education