ÖZET
Bu ara
ştı
rman
ı
n amac
ı
2009-2011 y
ı
llar
ı
aras
ı
nda e
ğ
itim bilimleri alan
ı
nda ULAKB
İ
M taraf
ı
ndan taranan
dergilerdeki makaleleri örnekleme yöntemlerine göre incelemektir. Makalelerin seçiminde iki a
ş
amal
ı
örnekleme yöntemi
kullan
ı
larak toplamda 90 makale örnekleme yöntemleri aç
ısı
ndan incelenmi
ş
tir.
İ
ncelenen makalelerden elde edilen bulgular
elveri
ş
li örneklemenin en yayg
ı
n olarak kullan
ı
lan örnekleme yöntemi oldu
ğ
unu göstermi
ş
tir. Son y
ı
llarda ise örneklem
yerine ara
ştı
rma grubu üzerinde yap
ı
lan ara
ştı
rmalar artm
ıştı
r. Bundan sonra yap
ı
lacak çal
ış
malarda seçkisiz yöntemlerin
(basit seçkisiz, kümeleme, tabakal
ı
, iki a
ş
amal
ı
) daha yo
ğ
un olarak kullan
ı
lmas
ı
önerilmi
ş
tir
ABSTRACT
The aim of this study is to investigate the sampling methods of educational sciences journal articles
indexed by ULAKB
İ
M between 2009-2011. For selection of researches, two-stage sampling method was used and 90
researches were analyzed. According to findings the most common sampling method is convenience sampling method. Also
in recent years, researches on the research group were increased .It is suggested that using random sampling methods (simple
random, cluster, stratified, two-stage) for researchers.
ANAHTAR KELİMELER: Örnekleme, örnekleme yöntemleri, içerik analizi
KEYWORDS: Sampling, sampling methods, content analysis
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education