ÖZET
Bu çal
ış
mada Kimyasal Ba
ğ
lar konusunda tasarlanan Türetimci Çoklu Ortam Ö
ğ
renmenin kal
ıcılığ
a etkisini
incelemek amaçlanm
ış
; ö
ğ
retmen adaylar
ını
n çoklu ortama yönelik görü
ş
leri de
ğ
erlendirilmi
ş
tir. Çal
ış
mada “tek grup ön test-
son test” ara
ştı
rma deseni kullan
ı
lm
ıştı
r. Çal
ış
maya Hacettepe Üniversitesi E
ğ
itim Fakültesi Kimya E
ğ
itimi Anabilim
Dal
ı
nda okumakta olan ve 2010–2011 akademik döneminde Genel Kimya dersine kay
ı
tl
ı
olan 31ö
ğ
retmen aday
ı
kat
ı
lm
ıştı
r.
Kal
ıcılığı
n belirlenmesinde “Kimyasal Ba
ğ
lar” konusunda, Dinçol Özgür (2011) taraf
ı
ndan geli
ş
tirilmi
ş
15 sorudan
olu
ş
an iki a
ş
amal
ı
“Kimyasal Ba
ğ
lar Ba
ş
ar
ı
Testi (KBBT)” ve tasarlanan ortama yönelik görü
ş
lerin elde edilmesine yönelik
aç
ı
k uçlu sorular kullan
ı
lm
ıştı
r.
Kimyasal Ba
ğ
lar konusunda tasarlanm
ış
Türetimci Çoklu Ortam Ö
ğ
renmenin kal
ıcılığ
a etkisinin belirlenmesi için
ba
ğı
ml
ı
örneklem t testi yap
ı
lm
ıştı
r. Elde edilen sonuçlara göre çoklu ortam uygulamalar
ını
n kal
ıcı
ö
ğ
renmelerin sa
ğ
land
ığı
belirlenmi
ş
tir.
ABSTRACT
In the study, it was aimed to examine the effect of the designed generative multimedia learning
environment on retention. The one group pretest-posttest design was used in the study. 31 teacher candidates, who were
studying in Hacettepe University, Faculty of Education, and Department of Chemistry Education during 2010 – 2011
academic years fall term, were included in the study. Achievement Test about Chemical Bonds and open- ended questions
intended for learning teacher candidates’ opinions were used in the study as a data collection tool. Paired sample t- test was
used to analyze the data. It was found as a result of the study that multimedia learning environment applications caused a
retention of learning
ANAHTAR KELİMELER: kal ıcılı k, ö ğ retmen adaylar ı , türetimci çoklu ortam
KEYWORDS: retention, teacher candidates, generative multimedia learning environment
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education