ÖZET
Bu araştırmanın amacı, ilköğretimde denetim uygulamalarının genel nitelikleri ve denetsel davranış özelliklerinin uygulanma durumunu, on yıl öncesine kıyasla İlkokul Öğretmenleri (N=2553), Denetçiler (N=600), İl (N=54) ve İlçe (N=538) Milli Eğitim Gençlik ve Spor Müdürleri görüşleri doğrultusunda analiz etmektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Karagözoğlu (1977) tarafından geliştirilen ve dört bölümden oluşan bir anket kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda on yıl öncesine kıyasla, görevlilerin görüşlerinde denetçiler ve uygulamalar lehine önemli bir farklılık görülmemiştir.
ABSTRACT
The purpose of this research is to analyze the general qualities of supervisory applications and the application of supervisory behavioral characteristics in comparison with a decade ago according to the opinions of the Primary School Teachers (N=2553), Supervisors (N=600), Provincial (N=54) and Sub-Provincial (N=538) Directors of National Education, Youth and Sports. As a data gathering mean the questionnaire developed by Karagozoglu (1977) and consisted of four parts was used. Arithmetic mean, standart deviation and t-test were used for analysing the data. As a result of the research, with comparison to a decade ago, there weren’t any significant differences in the opinions of the officers in favour of supervisors and applications.
ANAHTAR KELİMELER: eğitim denetimi, davranış özellikleri, denetçi, denetim uygulamaları
KEYWORDS: educational supervision, behavioral characteristics, supervisor, supervisory applications
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education