ÖZET
Matematik ve matematiksel düşünme, günlük yaşamda
kapladığı büyük yere karşın dünyanın her yerinde "zor"
kabul edilir ve öğretiminde genellikle güçlük çekilir. Matematiğin
zorluğu yapısından olduğu kadar ona karşı geliştirilen
önyargı ve korkudan da kaynaklanmaktadır. Son
yıllarda yapılan araştırmalar, matematik öğretimine yeni bir
yaklaşımla matematikteki başarının arttırılabildiğini göstermektedir.
Öğrenciyi merkeze alan, onların düşüncelerini
korkusuzca söyleyebildiği esnek ve rahat bir ortamda yapılan,
herkesin kendi düşünme stratejisini geliştirebilmesine
olanak veren ve daha okula ilk gelindiği günden başlayarak
günlük yaşamla bağları iyi kurulan bir matematik
eğitimi anlayışının, önyargıları aşarak matematiksel düşünebilen
ve problem çözen bireyler yetişmesine katkıda
bulunması beklenmektedir. Matematik öğretiminin iyileştirilmesi
toplumun tümünü yakından etkileyecektir.
ABSTRACT
Although mathematics and mathematical thinking have
important place in daily life, people usually accept it as a
difficult subject and a thinking process. Besides teachers
come accrose with some difficulties while teaching it. The
difficulty of the maths depends on its content as well as
the bias and fear towards maths. The recent researches
show that the achievement would be increased with a new
approach in maths teachingo it is expected that student
centered new mathematics teaching approach, which gives
the opportunity students to express their opinions easily,
enables students to improve their thinking strategies and
provides students to connect relation between mathematics
and daily life from the first day of the school, contribute to
train students as mathematical thinking and problem solving
people in spite of its bias. The improvement in maths
teaching will directly effect the society as a whole.
ANAHTAR KELİMELER: Matematiksel düşünme; Matematik öğretimi; Matematikte ölçme
KEYWORDS: Mathematical thinking; Maths taeching; Measurement in math.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education