ÖZET
Bu
çalışmada,
bir
grup
ingilizce
Hazırlık
Okulu
öğrencisinin
bir
dinleme
testine
verdikleri
cevapların
doğ-
ruluğu
ile
cevaplarını
doğruluk/yanlışlık
açısından
değer-
lendinnelerindeki
doğruluk
derecesi
arasındaki
ilişki
araş-
tırılmıştır.
Cevaplarını
seçtikten
sonra,
öğrencilerden
ver-
dikleri
cevabın
doğruluğundan
ne
kadar
emin
olduklarını
5
seviyeli
bir
cetvelde
işaretlemeJeri
de
istenmiştir.
Öğrenci-
ler
arasındaki
perfonnans
farklıhklannın
doğasını
ortaya
çıkannak
için,
ögrencilerin
verdikleri
cevaplara
Işaret
Ta-
rama
Kuramı'na
ait
bazı
çözümsel
işlemler
uygulanmıştır.
Bazı
öğrencilerin
puanlan
aynı
olmasına
rağmen,
yapılan
çözümlemeler
bireysel
perfonnanslar
arasında
farklılıklar
olabileceğini
göstenniştir.
Bu
farklılıklar,
kendi
kendini
kontrol
etme
yeteneği
ve
güven
açılarından
ele
alınmış
ve tartışılmıştır.
ABSTRACT
In
this
study,
a
group
of
English
Preparati-
on
School
students'
perfonnance
on
a
listening
test,
which
attempts
to
discover
the
relationship
between
correctness
in
answering
and
accuracy
in
judging
the
correctness/
incorrectness
of
answers
they
had
chosen
was
investigated.
After
choosing
their
answers,
students
were
also
asked
to
indicate
on
a
5-point
scale
how
confident
they
were
of
the
correctness
of
the
answer.
In
order
to
find
out
the
nature
of
differences
among
leamers'
perfonnances,
some
analytic
procedures
from
the
Theory
of
Signal
Detection
were
app-
lied.
Although
some
of
the
test
scores
were
alike,
the
re-
sults
showed
that
there
could
be
considerable
differences
in
individual
perfonnances.
These
differences
were
de-
monstrated
and
discussed
in
tenns
of
self
monitoring
abi-
lity
and
confidence.
ANAHTAR KELİMELER: İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi, güven, işaret tarama
KEYWORDS: EFL, confidence, signal detection
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education