ÖZET
Bu araştırma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri
öğrencilerinin sürekli kızgınlık ve kızgınlıklannı
ifade biçimlerinin bazı değişkenlere göre farklı olup olmadığını
saptamak amacıyla yapılmıştır. 297 öğrenci üzerinde
yürütülen araştırmada Sürekli Kızgınlık ve Kızgınlığın
ifadesi Envanteri kullanılarak elde edilen veriler, bağımsız
değişkenlere göre t testi, tek yönlü varyans analizi ile çö-
zümlenmiştir. Sonuçta baba tutumunu demokratik algılayan
öğrencilerin içe-yönelik kızgınlıklannın otoriter, koruyucu
ve kararsız algılayanlannkinden anlamlı düzeyde düşük olduğu,
diğer değişkenler açısından ise öğrencilerin sürekli,
içe ve dışa yönelik kızgınlık ve kızgınlıklannı kontrollerinin
farklılık göstermediği saptanmıştır.
ABSTRACT
The aim of this research was to find out
the expression of anger and trait anger of Hacettepe University
students according to some variables. The subjects
of the study were 297 students of Department of Educationa!
Sciences. The Trait Anger and Anger-Expression Inventory
was administered. For statistical analysis t test and
ANOVA were utilized. As a result, students who perceived
their fathers' attitude as democratic have signiHcantly lower
anger-in than those who perceived their fathers as authoritarian,
protective and unstable. No significant difference
was found in trait anger, anger-in, anger-out and in the control of anger respecting the other variables.
ANAHTAR KELİMELER: Sürekli Kızgınlık, Kızgınlık ifadesi, içe-yönelik Kızgınlık, Dışa-yönelik Kızgınlık, Kızgınlığın Kontrolü.
KEYWORDS: Trait Anger, Anger-Expression, Anger-in, Anger-out, .Anger-control.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education