ÖZET
Günümüzde, öğrencilere kazandırı]masıgereken
bilgi ve becerilerin yoğunluğu ve çeşiıliliğinde azımsanmayacak
düzeyde artış olmuştur. Bu durum,öğretmenlerin
meslek öncesi ve meslek-içi eğitimlerinde niteliksel ve niceliksel
değişiklik]erin gerekliliğine işaret etmektedir. Bu
yazıda, öğretmen eğitimi ile ilgili çalışmalarda ön plana Çıkan
yeni yaklaşımlar ve kavramlar tartışılacak, öğretmen
eğitiminin yapılandırılması ile ilgili bazı önerilerde bulunulacaktır.
ABSTRACT
Over the ]ast decade, the intensity and
variety of the knowledge and skills that the students must
gain has increased enourmously. This indicates that qualitative
and quantitaıive changes in preservice and in-service
education of teachers is a necessity. ]n this artiele, new
approaches and concepts that have become a priority in relaıion
with teacher educaıion will be discussed, and some
suggestions for the reconstruction of teacher education
will be made.
ANAHTAR KELİMELER: Öğretmen Eğitimi, Örnek Olay İnceleme Yoluyla Öğretim, Profesyonel Gelişim Okulu, Okul-Merkezli Karar Alma Süreci.
KEYWORDS: Teacher Education, Case Method Teaching, Professional Development Schools, School-centered Decision Making.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education