ÖZET
Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmen adayları-
nın biyolojinin temel konularındaki kavram yanılgılarını
saptamak ve bu kavram yanılgılarının nedenlerini biyoloji
eğitimi alanındaki öğretim üyeleri ile görüşerek belirlemektir.
Bu araştırınada, 33 sorudan oluşan Genel Biyoloji
Kavram Yanılgısı Testi geliştirilmiş ve 186 biyoloji öğretmen
adayına uygulanmıştır. Test; ekoloji, bitki biyolojisi,
sindirim sistemi, solunum, boşaitım sistemi, enzim, osmoz
ve difüzyon, hücre bölünmesi, sınıflandırma ve besin ağı
gibi biyoloji öğretim programının temel konularını içermektedir.
Yapılan analizlerin sonuçları, öğretmen adayları-
nın biyolojinin temel konularında kavram yanılgılarına sahip
olduklarını göstermektedir.
ABSTRACT
The aims of this study were to determine
misconceptions conceming general biology concepts held
by prospective teachers and to determine possible reasons
of these misconceptions by interviewing with instructors.
In this study, General Biology Misconception Test, consisting
of 33 questions, was used and administered to 186
prospective teachers. Content of the Test included basic biology
concepts such as ecology, plant biology, digestive
system, respiration, excretory system, enzyme, diffusion
and osmosis, cell division, classification and food web.
Analysis of results showed that prospective teachers had
considerable degree of misconceptions conceming basic
concepts in biology.
ANAHTAR KELİMELER: Kavram yanılgıları, biyoloji eğitimi, öğretmen adayları
KEYWORDS: Misconceptions, biology education, prospective teachers
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education