ÖZET
Bu çalışma, cinsiyet farkı ve düşünme yeteneğinin
öğrencilerin insanda dolaşım sistemi kavramlarıni öğrenmelerine
etkisini araştırmayı hedeflemiştir. Düşünme
Yeteneği Testi ve İnsanda Dolaşım Sistemi Kavram Testi,
47 lise 2. sınıf öğrencisine, düşünme yetenekleri ve
başarılarını belirlemek amacıyla uygulanmıştır. Verileri
analiz etmek için varyans analizi kullanılmıştır. Sonuçlar,
cinsiyet farkının başarı testindeki performansı etkilemediğini
fakat düşünme yeteneğinin başarı üzerinde
anlamlı bir etkisi olduğunu göstermiştir.
ABSTRACT
The present study aims to investigate the
effect of gender difference and reasoning ability on the
learning of human circulatory system concepts. Group Assessment
of Logical Thinking and the Human Circulatory
System Concepts Test were administeredto 47 tenth grade
students to determine their reasoning ability and achievement,
respectively. Two-way ANOV A was used to
analyze the data. The results revealed that while gender difference
did not affect the performance on the achievement
test, reasoning ability significantly affected students' achievement
ANAHTAR KELİMELER: Düşünme Yeteneği, Cinsiyet Farkı, İnsanda Dolaşım Sistemi.
KEYWORDS: Reasoning Ability, Gender Difference, Human Circulatory System
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education