ÖZET
Bu ara
ş
t
ı
rman
ı
n amac
ı
, Türkiye’deki kamu okullar
ı
nda çal
ı
ş
acak ö
ğ
retmenlerin atanma i
ş
lemlerini incelemektir.
Özellikle bu çal
ı
ş
ma, Kamu Personeli Seçme S
ı
nav
ı
na (KPSS) dayal
ı
olarak yap
ı
lan ö
ğ
retmen atanmas
ı
uygulamas
ı
n
ı
incelemekte ve KPSS ile Ö
ğ
renci Seçme S
ı
nav
ı
(ÖSS) ve Üniversite Not Ortalamas
ı
(ÜNO) aras
ı
ndaki ili
ş
kiyi inceleyerek
ÖSS ve ÜNO de
ğ
i
ş
kenlerinin KPSS’yi ne derece yordad
ı
ğ
ı
belirlenmeye çal
ı
ş
ı
lmaktad
ı
r. Ara
ş
t
ı
rmaya Pamukkale
Üniversitesine devam eden 125 ö
ğ
retmen aday
ı
rasgele örneklem yolu ile seçilmi
ş
tir. Kat
ı
l
ı
mc
ı
lara ait veriler anket arac
ı
l
ı
ğ
ı
ile toplanm
ı
ş
ve sonuçlar Pearson korelasyon ve
çoklu regrasyon hesaplama tekni
ğ
i ile analiz edilerek yorumlanm
ı
ş
t
ı
r. Sonuç
olarak, ÖSS ile ÜNO aras
ı
nda ve ÜNO ile KPSS aras
ı
nda istatistiksel olarak anlaml
ı
bir ili
ş
kinin olmad
ı
ğ
ı
belirlenmi
ş
tir. Öte
yandan, ÖSS’nin KPSS performans
ı
n
ı
istatistiksel olarak yordayan bir de
ğ
i
ş
ken oldu
ğ
u belirlenmi
ş
tir. Bu bulgulara
dayanarak, Milli E
ğ
itim Bakanl
ı
ğ
ı
na ba
ğ
l
ı
kamu okullar
ı
nda çal
ı
ş
acak ö
ğ
retmenlerin alan bilgilerini de dikkate alan yeni
atama kriterleri belirlemesinin daha uygun olaca
ğ
ı
önerilmi
ş
tir.
ABSTRACT
The purpose of this study is to examine the appointment
procedure of the teachers employed in public schools
in Turkey. Specifically, this study explores the correlatio
n between the pre-service teachers’ Civil Servant Selection
Examination (KPSS) performance and their
“cognitive ability” represented by St
udent Selection Examination (ÖSS) and
their “quality of academic performance” represented by Unde
rgraduate Grade Point Average (ÜNO). A random sample of
125 pre-service teachers was selected from the Pamukkale University
. A survey was used to collect participants’ information
and Pearson correlation and multiple regressions were used to
analyses the data. The results
showed that there was no
significant relationship between ÖSS a
nd ÜNO. Additionally, there is no signif
icant relationship between ÜNO and KPSS
performance.
However, ÖSS is a significant and va
lid predictor of KPSS performance.
These findings suggest a proposed
policy revision for appointing teachers employed in the educ
ation institutions operating under the Ministry of National
Education.
ANAHTAR KELİMELER: kamu personeli seçme sınavı , yordama geçerliliği, öğretmen atamaları
KEYWORDS: civil servant selection examination, predictive validity, teacher recruiting
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education