ÖZET
Çalışmada aynı hedef davranışa yönelik üç farklı
madde tipinde (çoktan seçmeli, kısa cevap ve yazılı yoklama)
birbirine denk olarak hazırlanan ve aynı öğrenci grubuna
uygulanan Kimya Başan Testleri psikometrik özellikleri
ve öğrenci başarıları bakımından karşılaştırılmıştır. Çalışma
Hacettepe Üniversitesi Ortaöğretim Fen ve Matematik
Alanlar Bölümü Kimya Öğretmenliği Anabilim Dalında
3. ve 4. Sınıfa devam eden 73 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.
Sonuçta testler arasında psikometrik özellikler bakımından
anlamlı bir fark bulunmamıştır. Farklı madde tü-
ründeki testlerde öğrenci başarısı cinsiyete göre farklılık
göstermemiştir. Öğrenci başarısı incelendiğinde, seçme gerektiren
ve kısa cevap gerektiren test arasında, kısa cevap
gerektiren test lehine ve kısa cevap gerektiren ve yazılı
yoklama arasında da kısa cevap gerektiren test lehine anlamlı
bir fark bulunmuştur. Buna karşın çoktan seçmeli ve
yazılı yoklama arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır
ABSTRACT
In the study, Chemistry Achievement Tests
that are designed to involve three different item types (multiple
choice, short answer and essay type) toward the same
behaviouralobjective and that are administered to the same
group of students were compared in terms of psychometric
features and of student's achievement. The study carried on
73 third and fourth class students attending to Hacettepe
University, Department of Secondary Science and Mathematics
Education. The results obtained as follows: No significant
difference was observed among tests with respect
to related to their psychometric properties. No significant
difference was observed between girls and boys in terms of
their achievement according to testing types. A significant
difference was observed between multiple choice and short
answer tests, short answer and. essay types tests in term of
student's achievement in favour of short answer type test.
ANAHTAR KELİMELER: Çoktan Sermeli Test, Kısa Cevap Gerektiren Test, Yazılı Yoklama. Öğrenci Başarısı
KEYWORDS: Multiple-choice test, Short answer type test, Essav I)'pe exam, Chemistrv achievement.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education