ÖZET
Araştırma; Türkiye'nin Türk Cumhuriyetleri,
Türk ve Akraba Topluluklaona yönelik eğitim politika ve
uygulamalarını ortaya koymayı ve değerlendirmeyi amaç-
lamaktadır. Çalışma, özellikle, Türkiye'nin söz konusu
topluluklara yönelik eğitim etkinlikleri içinde önemli bir
paya sahip olan "Büyük Öğrenci Projesi" üzerinde odaklaş-
mayı hedeflemektedir. Bu çerçevede Türkiye'nin Türk
Dünyasına yönelik yeni politikaları ve bu politikalar çerçevesinde
eğitim sektörünün yeri ele alınmış, ilgili kurum ve
kuruluşlar ile yasal temeller, uygulamalar, izleme ve de-
ğerlendirme sonuçları ortaya konmuştur. Ülkemiz eğitim
alanında başlattığı çalışmalarla anılan ülkelerin hem Türkiye
ile hem de batı ile entegrasyonunu başlatmıştır.
1990'ların başında Türkiye'nin başlattığı "Büyük Öğ-
renci Projesi" bu anlamda büyük önem taşımaktadır.
Projenin istenen sonucu verebilmesi için İzleme ve
Değerlendirme mekanizmalarınasahip olmasının gereklili-
ği bir kez daha ortaya çıkmıştır.
Öneriler kısmında da alındığı gibi pek çok kurum ve
kuruluşunişbirliğini gerektiren "Büyük Öğrenci Projesinin"
başarılı olabilmesi için her platformda tartışılması gerektiğinin
altı çizilmiş ve bu bağlamda öneriler geliştirilmiştir.
ABSTRACT
This researeh aims at putting forward and
evaluating the edueation policies and the applieations of
Turkey for Turkic Republics as well as the Turks and Relative
Communities. The study especially aims at focussing
on "Major Student Project" which has a very important
portion within the education activities of Turkey for the
above-mentioned eountries. Within this framework, the
new policies of Turkeyand the position of the sector of
education underthese policies for Turk World are considered.
Moreover, several relevant institutions and organizations,
legal basis, applications and the results of monitoring
and evaluation are presented. With the studies started in the
field of education, Turkey became the initiator of the integration
of the mentioned countries with Turkey as well as
Westem eountries. In this context, "Major Student Project"
which was started by Turkey in the early years of 1990's,
has a very important function. It is proven one more time
that, having the monitoring and evaluation mechanisms is
necessary in order to obtain the requested result from the
project. For the suceess of "Major Student Project" needed
cooperation with several institutions and organizations, it is
mentioned that this project needs to discuss at alllevels and
related to this proposals are developed.
ANAHTAR KELİMELER: Türk Cumhuriyetlui. Eğitim Politikaları. Büyük Öğrenci Projesi
KEYWORDS: Turkic Republic, Education Policies. Maior Student Project
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education