ÖZET
Bu çalışmada, öğrencilerin yabancı dilde okuma
alışkanlığını edinme ve geliştirebilmenin, okulda sunulan
ders saatleri ve ders kitapları ile sınırlandırılmaması;
onların okulda edindikleri bilgi ve becerilerden hareketle
okul dışı çalışmalar için yönlendirilmesi konu
edilmektedir. Öğrencilerin yabancı dilde okuma alışkanlığı
edinme ve geliştirmelerinin okulda başlayan, ancak günlük
yaşamda da devam eden bir süreç olduğunun bilincine
varmaları, öğretmenlerin, öğrencilerin sınıf dışında da
uygulayabilecekleri okuma tekniklerini değişik alıştırmalar
yardımıyla sunmasına bağlıdır.
ABSTRACT
In this study, it is stated that the reading
habits of the foreign language students should not be
limited to course hours and coursebooks but they need to be
led for extensive reading done outside the language
classrooms so that they can make use of their reading skills
gained during the language courses. Students need to be
aware of the fact that learning reading in a foreign language
is a gradual process and teachers need to equip them with
the techniques and strategies that they could apply outside
the classrooms.
ANAHTAR KELİMELER: Almanca dersi, okuma yetisi, okuma kitapları
KEYWORDS: Cerman course, reading ability, reading Doaks
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education