ÖZET
Kimya dersinde bazı kavramların öğrenciler tarafından
anlaşılma düzeylerini saptamak amacıyla H.Ü. Eğitim
Fakültesi, Kimya Eğitimi, Fizik Eğitimi, Biyoloji Eğitimi
ve Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalında öğrenim
gö~n ve Temel Kimya dersini alan i. sınıf öğrencilerinden
142 öğrenciye mol-molekül, atom kütlesi-kütle numarası
ve yükseltgen-yükseltgenen kavramları ile ilgili bir Kimya
Başarı Testi uygulanmıştır. Uygulamada, öğrencilerin hazırlanan
çoktan seçmeli sorulara cevap vermeleri ve verdikleri
cevapların nedenlerini açıklamaları ve söz konusu
kavramların da tanımlarını vermeleri istenmiştir. Sonuçların
değerlendirildiği Anabilim Dallarının her birinde toplam
üç grupta yer alan 6 kavramın anlaşılmasında öğrencilerin
kavram kargaşası içinde
ABSTRACT
To determine the students' understanding
levels of some concepts in chemistry course Chemistry Achievement
test was administeredto 142 first grade students
of Chemistry Education, Physics Education, Biology Education
and Science Education branches of Hacettepe University
Education Faculty. Students were asked to respond
the items and the reason of their answers to explain and to
define the concepts. In all three gmups student were foundto
have concept confusion regarding 6 concepts (mole,
molecule-atomic mass, mass number-oxidizing-oxidised).
Mareaver althaugh some questions related to certain con-"
cepts were respanded correctly, their explanations were
mastly nat given. At the same time understandinglevels of
girls and boys were found to be differenL
ANAHTAR KELİMELER: Kavram Yanılgıları, Mol-Molekül, Atom Kütlesi-Kütle Numarası, YükseltgenYükseltgenen
KEYWORDS: Misconception, Mole-Molecule, Atomic Mass-Mass Number, Oxidizing Agent- Reducing Agent
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education