ÖZET
Bu çalışmada amaç, akademik danışman ve
öğrencilerin akademik danışmanlığın geliştirilmesi
konusundaki önerilerini incelemektir. Çalışmaya Orta
Doğu Teknik Üniversitesi'nin değişik bölümlerden 287
akademik danışman ve 735 öğrenci katılmıştır. Öğrenci ve
akademik danışmanlara Orta Doğu Teknik
Üniversitesi'nde uygulanmakta olan akademik danışmanlık
sisteminin geliştirilmesi konusunda önerileri sorulmuştur.
Öğrenci ve akademik danışmanlardan toplanan öneriler
sınıf, bölüm ve fakülte farkı gözetmeksizin kalitatif olarak
çözülmüştür. Yapılan analiz sonucunda, akademik
danışman ve öğrenci önerileri; bilgi akışı, kim danışman
olmalıdır, danışmanların sorumluluk ve yükleri, ve
teknolojinin danışmanlık sürecinde kullanımı genel
başlıkları altında toplanmıştır. Araştırmanın bulguları daha
önce yapılan araştırmalar ışığında tartışılmıştır.
ABSTRACT
The purposeof this study was to investigate
the proposals of advisors and students for improving
academic advising. The 287 academic advisors and 735
students from different departments participated in this
study. Students and academic advisors were asked to state
their proposals on how to improve the effectiveness of the
presentacademic advising system at METU. The proposals
obtained from academic advisors and students were
qualitatively analysed regardless of studentgrade level and
academic advisors' department or faculty. Based on the
analysis of data, the suggestions of students and academic
advisors were grouped under several headings such as flow
of information, who should be an academic advisor,
responsibilities and load of advisors, and the use of
technology in advising process. The results of the studyare
discussed in light of available previous research findings.
ANAHTAR KELİMELER: Akademik danışmanlık, Üniversite,iyileştirme
KEYWORDS: academic advising, university, improving
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education