ÖZET
i 999 yılı güz döneminde Indiana Üniversitesi
Öğrenme ve Teknoloji Araştırmalan Merkezinden bir ekip
diğer bir üniversitenin dört adet çevrimiçi (online) dersini
değerlendirdi. Bu değerlendirme çalışması sonucunda
derslerin zayıf ve güçlü yönleri ile ilgili elde edilen bilgiler
bir rapor halinde hem derslerin öğretim görevlilerine hem
de program yöneticilerine sunuldu. Değerlendirme
çalışma-sının temelinde Chickering'e ait "the Seven
Principles for Good Practice in Undergraduate Education"
makalesi kullanıldı [I]. Bu. yedi prensipe ek olarak
derslerin bilgisayar arayüzünün değerlendirmesi için bir
dizi kriter de belirlendi. Bu makale çevrimiçi derslerin
değerlendirilmesinde yedi prensibin nasıl kullanılacağına
dair stratejileri açıklamaktadır. Burada sunulan
değerlendirme stratejileri çevrimiçi derslerin
değerlendirilmesi konusunda pratik değere sahip olmanın
ötesinde çevrimiçi ders yaratmak ve geliştirmek konusunda
bilgilenrnek için de kullanılabilir.
ABSTRACT
In the Fall of 1999 a team from the Center
for Research on Learning and Technology (CRLT) at
IndianaUniversity evaluated four online courses for a large
academic program at another institution. The eva1uation
provided feedback to individual course instructors as well
as informationto the program directors about strengthsand
weaknesses of the online courses in their program. The
evaluators used Chickering's "Seven Principles for Good
Practice in Undergraduate Education" [1] as a framework
for their evaluations. In addition, they incorporated some
basic guidelines for effective human-computer-interface
design into the evaluation. This paper describes some
important strategies, for each of the seven principles of
good practice, that can be appJ,ieddirectly to evaluation of
online courses. The evaiuation strategies presented are not
onlyol' practical value in evaluating existing online courses
but can alsa be used to inform the design and development
of newonline courses.
ANAHTAR KELİMELER: çevrimiçi dersler, uzaktan eğitim değerlendirmesi, insan-bilgisayar-etkileşimi hakkında inançları
KEYWORDS: on-line courses, distance course evaluation. hııman-computer-interaction.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education