ÖZET
Öğretmenlik mesleği, öğretmenin önemi, öğretmen
yetiştirme ve öğretmenlerin rolleri hemen tüm toplumlarda
güncelliğini koruyan konu ve kavramlardır. Son LO
yılda, ABD başta olmak üzere pek çok gelişmiş ülke, öğretmenliği
ve öğretmen yetiştirme sistemini yeniden sorgulamaya
başlamış, reform hamlelerine girişmiştir. Bu gündemin
temel gerekçesi, 21. yüzyılda öğretmenliğin giderek
artan önem kazanma beklenme beklentisidir.
Ülkemiz içinde önemli olan bu konunun aydınlatılmasına
yönelik olarak yapılan bu araştırmada, 1998-99 öğretim
yılından itibaren Eğitim Fakültelerinin yeniden yapı-
lanması doğrultusunda uygulamaya giren yeni düzenlemenin,
olumlu ve olumsuz yanlanm değerlendirmeye çalışılmıştır.
ABSTRACT
Teaching profession, the importance of the
teacher education and the roles of the teachers are the concepts
which become a current issue almost in every society.
In the last decade, most of the developed countries, firstly
the USA, started to re-exarnine the concept ofteaching and
the teacher education system. Then they initiated some reform
movements. The basic reason of this current issue is
the expectation to become increasingly important of the teaching
profession in the twentyfirst century.
The aim of this research is to clarify the above-mentioned
issue which is also important for our country. In doing
this, it was tried to evaluate the positive and the negative
aspects of the new adjustment which have been applied
in the re-stricturing process of the Faculties of Education
since the academic year 1998-1999.
ANAHTAR KELİMELER: Öğretmen, Öğretmenlikmesleği, yeniden yal'ılanma,iiğretmen yetiştirme
KEYWORDS: Teacher ,teaching profession,re Stucturing in teacher education.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education