ÖZET
Araştırma, Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim
Bölümü Okulöncesi Anabilim Dalında öğrenim görmekte
olan öğretmen adaylarının ders çalışırken kullandıkları öğ-
rellliıe stratejilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Çalışmada, i .ikert tipi beşli bir ölçek kullanılmış ve
veriler üzerinde SPSS 10.0 paket programıyla t-testi, ANOV
A, ki-kare ve Pearson korelasyonu analizleri yapılmıştır.
Çalışmanın sonucunda, okulöncesi öğretmen adayları-
nın kullandıkları bazı öğrenme stratejilerinin, öğrenim gördükleri
sınıf düzeyi ve yaşa göre anlamlı farklılıklar gösterdiği
bulunmuştur
ABSTRACT
1ıis rcsearch was done in order to detcnniııe
ıhe learniııg strategies of teacher candidatcs who
were allcildilig pre-school teacher training department of
Buca Faculty of Education.
i ,ykert-lypc scale was applied and aııalysis of data was
madc by SPSS 10.0 package program and interpreted by
usiııg of t-tests, analysis of variance, chi-squarc and Pearson
correlation.
As a result of study, it has been found that there are some
meaningful differences in learning strategies of preschool
leacher candidales in terms of their academic level
and age.
ANAHTAR KELİMELER: okulöncesi öğreımen adayları, öğrenme, öğrenme sıratejileri
KEYWORDS: pre-school leachcr candidales, learning, learning strategies.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education