ÖZET
Bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmenliği
programına (BEÖP) devam eden son sınıf öğrencilerinin
öğretim davranışlarının analizinin yapıl-masıdır. Bu
çalışmaya Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Beden
Eğitimi ve Spor Bölümü'ne devam eden 27 son sımf
öğrencisi katılmıştır. Öğrenciler gerçek sınıf ortamında
öğretim yaparken video ilc kayıt yapılmıştır. Öğretmen
adaylarının öğretim davral1tşlarının analizi "Okul
Uygulaması" dersinde çekilen video kayıtlarının araştıımacılar tarafından geliştirilen 5 ölçekli Likert tipi
gözlem formu kullanılarak yapılmıştır.
Sonuçlar öğretmen adaylarının dersin istenilen
foımatta planlamasında ve dersin amaçlarım öğrenci davranışları
yönünden belirleme de çok yeterli olmadıklarını
ortaya koymuştur. Ders planının uygulamasında işlenecek
konunun anlatırnında yeterli, gösteriminde ise biraz yeterli
bulunmuşlardır
Uygulamalar için seçilen egzersizlerin sınıf düzeyine
uygunluğunda çok yeterli, etkili sınıf organizasyonu sağ-
lama ve ders yapılan salıanın etkili kullanımını sağlama da
yeterli bulunmuşlardır. Öğrenci öğretmenlerin çoğunluğunun
dersin sonunda işlenen konunun genel tekrarını
yapmadıkları görülmüştür.
İyi yetişmiş bir beden eğitimi öğretıneni, spor
etkinliklerini yeterli düzeyde yapabilmenin yamnda, bunların
etkin şekilde öğretiminide yapabilmelidir. Bu nedenle,
beden eğitimi yetiştiren programlar fiziksel etkinliklerle
ilgili becerilerin geliştirilmesinin yanısıra bunlarla ilgili
öğretim davranışlarının da geliştirilmesini amaçlamalı-
dırlar .
ABSTRACT
The purpose of this study is to evaluate
teaching behaviors of the senior students who are attending
physical education teacher education program (PETE). The
subject involved in this studyare fourth year students
(N=27) of the Physical Education and Sport Department at
Middle East Technical University (METU). Video records
of atudents' teaching during "Field Practice
"
course, was
anaylzed by using five points Likert scale observation
foım which was developed by the researcher.
The resulı~ indicated that student teachers were not
very competent in planning lesson in an appropriate foımat
and in stating lesson objectives in behavioral teıms. They
were found competent in defining the tasks clearly and
simply and in demonstrating the skills.
The student teachers were found very competent in
selecting exercises appropriate to class level and competent
in temıs of organizing groups for maximum partidpation
and using space effectively. It was observed that student
tcachers were not making general reviewand providing
general feedback at the end of the lesson.
A good physical education teacher, besides being able
to perfoım the sport skills competently, should be able to
teach these effectively. Therefore, in physical education
teacher education programs, it is aimed at developing
tcaching skills as well as physical skills
ANAHTAR KELİMELER: öğretim analizi, beden eğitimi, okul uygulaması
KEYWORDS: teaehing analysis, physieal edueation, field praetiee
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education