ÖZET
Bu makalede lisans üstü öğrencilerin istatistik
dersine ilişkin tutumlarını inceleyen 2 çalışma ele
alınmaktadır. İlk olarak, İstatistik Tutum Ölçeği (İTÖ)
eğitim bi]imleri lisans üstü öğrencilerine uygulanarak
açıklayteı faktör analizi yapılmış ve 3 boyut ortaya
çıkmıştır (alana olan bağlılık, alanın yararına ilişkin
inançlar, duyuşsal boyut). Bu boyutların yüksek iç
tutarlılığı olduğu görülmüştür. İkinci çalışmada, İTÖ'nin
her 3 tutum boyutunda, öğrencinin kayıtlı olduğu bölüm,
önceki istatistik deneyimi ve cinsiyet değişkenleri ile
regrasyon analizi yapılmıştır. Tüm analizlerde, öğrencinin
bölümünün varyansııı % 16 ile %26 s1l1ı açıkladığı
görülmüştür. Yazarlar, sonraki çalışmalarda disipline
ilişkin tutumların gelişmesinde öğretim elemanının
katkısının da araştınlmasını önermektedirler.
ABSTRACT
This article reports on 2 investigations of
graduate students' attitudes toward leaming statistics. First,
the use of the Survey of Attitudes Toward Statistics
(SATT) for graduate students in the educational sciences
was supported through exploratory factor analysis, which
identified 3 dimensions (i.e., commitment to the discipline,
belids about the utility of the discipline,
affeetive/emotional components) and evidenced high
internal consistency. In the second investigation,
departmental affiliation, previous statistics experience, and
sex were regresscd upon the 3 attitudinal dimensions of the
SA TT. In each of the analyses, between 16% and 26% of
the variance was accounted for by departmental aftiliation.
The authors recommend that future research involve the
instructor's contribution to the development of attitudes
toward the statistics discipline.
ANAHTAR KELİMELER: tutum ölçeği, tutumuetkileyen faktörler, geçerlik
KEYWORDS: attitude seale, factors affecting attitude, validity
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education