ÖZET
Bu makalede çocukların öğrenme ve öğretim ortamını
güçlendirecek yeni bir görüş olan "Etkileşirnci Taksonomi
Modeli"nin özelliklerine dikkat çekilmiştir. Çocukların
bireysel özelliklerini, ilgi ve gereksinimlerini temel alan
öğretim ortamlarmda, çocukların farklılıkları, yaratıcı sınıf
ortamı için önemli bir fırsat olarak değerlendirilmelidir.
Öğrenın; bilgi, kavrama/anlama, uygulama, analiz,sentez
ve değerlendirme zihinsel yapılarının dinamik etkileşimi
İle gerçekleşir. Öğrenmenin amacı kavrama/anlamadır. Bü-
tün ileri zihinsel işlemler kavrama/anlama üzerine yapılamr.
Bu makalede çocuğun öğrenmedeki kavrama/anlama
başarısını güçlendirecek özellikler üzerinde durulmuştur.
ABSTRACT
This artiele underlines the characteristics of
interactive taxanomy which is a new view to foster the
children's leaming and teaching environment. in the teaching
environments, which focus on children's individual
characteristics, interests and needs the differences between
the children are critical for creative elassroom environment.
Learııig occurs when cognitive structures such as
knowledge, understanding, appIication, analysis, synthesis
and assesment intcract with each other. The goal of learning
is to understand. All advanced cognitive operations
should be based on understanding. This artiele focuses on
the charactcristics that foster the children's success of understanding
in learning
ANAHTAR KELİMELER: öğrenme, öğretim, zihinsel, bloom taksonomisi, etkileşirnci taksonomi
KEYWORDS: leaming, teaching, eognitive, bloom taxonomy, ınteractive taxonomy
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education