ÖZET
Matematik, kavram gelişimine yönelik olup çocukların
her gUn yaşadıkları somut deneyimlerle yakından ilgilidir.
ÖrUntUleme, sınıflama, gözlemlerne, sıralama, grafik
çizme, ölçme, kıyaslama gibi konular çocuklann gelecekte
matematiği anlayarak öğrenmelerine yardım ederek onların
kavramları aıılaınalarım sağlar. Çocukların matematiğin
soyut dÜnyasını anlayabilmeleri için eğitimciler öncelikle
somut ve ilk elden deneyim sağlayıcı etkinlikleri kullanmahdırlar.
Nesneleri manipüle ederek, çeşitli nesneler ile
gruplar oluşturarak, bu grupların içeriğini sayarak çeşitli
matematik kavramları öğrenilebilir.
ABSTRACT
Mathematics emphasizes concept development
and is closely related to the concrete daily experiences
of children. Pattcm classificarion, classification, observation,
ordering, graph drawing, measurement, comparison
, ete. are crucial for a child' s appreciation of ınathemaLİeal
cancepls. Edueatars need to employ cancretc, handson
activities to help children understand the abstract world
of nıathematics. it is possible to teach mathematical coneepls
by ınanipulating objecls, by forming groups of objects,
by counting the number of elements in a group, ete
ANAHTAR KELİMELER: okulöncesi, matematik, sayı/sayma, uzaysal kavramlar, ölçme
KEYWORDS: preschool, mathematics, number/counting, spatial concepls, measurement.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education