ÖZET
Bu çalışmada öğrencilerin Elektro kimya konusunda
sahip oldukları kavram yanılgılarınm ortaya çıkarılması
amaçlaml11ştır. Bu amaçla farklı madde türlerinin kavram
yanılgılarım ortaya çıkarmada ne derece etkili olduğu araş-
lırılııııştır. Elektro kimya konusunda seçilen kavramlarla ilgili
aynı hedef davranışa yönelik birbirine denk Üç farklı
madde türünde (çoktan seçmeli, boşluk doldurma ve yazılı
yoklama) Elektra Kimya Başarı Testi araştırmacılar tarafıııdan
hazırlanmıştır. Elektra Kimya Başarı Testi, Bilimsel
İşlem Beceri Testi ve Fen Bilgisi Tutum Ölçeği Hacettepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Ana bilim
Dalı 3. sımrta okuyan 31 öğrenciye uygulaııınıştır. Test sonuçları
madde türünün kavram yaııılgılarım ortaya çıkarIllada
etkili olduğunu göstet1l1iştir. Ayrıca Öğrencilerin derse
karşı tutumları ve bilimsel işlem becerisi ilc farklı madde
tlirlerindeki başarıları arasında anlamlı bir ilişki gÖzlenmiştir.
ABSTRACT
Determining the students' misconceptions
on the electrachernical topics will contribute to their success
in other cheınical topics. Different test items are employed
to lIleasure student achievement in ehemistry. "111erefare,
efficiency of different item lypes in deıerınining misconceptions
will be uscful. Three types of items (multiple
choice, items with blanks and essay) are included in the
Electrachemistry Achievement Test. In addition to the
Eleetraeheınistry Aehievement Test, the Scientific Procedure
Skills Test aı1d the Science Attitude Seale were administered
to 31 undergraduate studcnts in Hacettepe Universiıy.The
results obtained indicate that itcm lype is effective
in detennining the sludents' ınisconceptions. Also, a significant
reJationship between student~ Attitude Towards Science,
their Science Process Ski1Js and their success in different
tcst items is not observed.
ANAHTAR KELİMELER: elektrokimyasal kavramlar, kavram yanılgısı, kimya eğitimi
KEYWORDS: eleetroehemieal cancepts, misconception, chemistry educatian
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education