ÖZET
Benlik, insanın kendi kişiliğine ilişkin kanılarının
toplamı, insanın kendini tanıma ve değerlendinne biçimi
olarak tanımlanmaktadır. Benlik kavramı, bireyin kendisi
için önemli saydığı kişilerin eleştiri ve beğenileriyle biçimlenir.Bu
araştınna 8-11 yaş arasındaki korunmaya muhtaç
çocukların benlik algılarl111 ineelemek amacıyla yapılmış-
tır. Araştınııanın örneklem grubunu Keçiören Atatürk Çocuk
Yuvasında kalan toplam 90 çocuk oluştunnuştur. Çocukların
benlik algıları "Lipsitt Çocuklar için Benlik Kavramı
Ölçeği" kullanılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen
veriler İki Eş Arasmdaki Farklıı Önemlilik testi kullanılarak
analiz ediJmiştir. Elde edilen veriler doğruJtusunda çocukların
benlik algıları ilc ideal benlikleri arasındaki fark
önemli çıkmıştır
ABSTRACT
"SeIf' can be defined as the totality of the
feelings a person has about himself and as his way of know
ing and evaluating himsclf. Self-concept of an indi vidual
is shaped by the criticism and admiration raised by people
whonı the inidividual values. This study was planned to
evalııate self-perception in 8-11 year old orphans. The
sample space of the study consisted of 90 children who live
in Keçiören Atatürk Orphanage. Lipsitt Self-Concept
Scale for Children was ıısed. The data obtained as a resuJt
were statistically evaluated by t test. It was found out that
there is significant difference between orphan childrens's
self pereeption and ideal self-concept.
ANAHTAR KELİMELER: korunmaya muhtaç çocuklar, benlik algısı, anne yoksunluğu
KEYWORDS: orphan, self-concepı,matemal deprivation
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education