ÖZET
Bu araştııma, Tjse-I biyoloji ders kitapları ve
haftaıık ders saatTeri hakkında öğrenci, öğretmen ve okuJ
yöneticilerinin görüş ve önerilerini aJmak ve ortaya çıkacak
sonuçJara göre biyoloji ders kitapJarl ve haftaJık ders saatJeri
üzerine bazı öneriJerde bulunmak amacıyla yapıJınıştır.
Bu amacı gerçekleştirmek için, üç ayrı anket formu hazıdanmış
ve bu anketler Türkiye genelinde 6761 öğrenciye,
300 öğretmene ve 206 okul yöneticisine uygulanmıştır.
EJde edi1cn buJgulara göre öğrenciler, kullandıkları
ders kitabının kapsam ve işleniş, dil özellikleri, dış görünüş
ve baskı özellikleri bakımından çoğunluk olarak "orta" derecede
yeterli olduğunu bc1irtmişJerdir. Haftalık ders saatiIlin
ise, yetersiz bulunduğu gözlenirken, 4 saat olması gerektiği
görüşü ortaya koıımuştur.
Öğretmenler, derste kullandıkları ders kitabının kapsam,
işJeniş ve dil öze1likleri bakımından çoğunluk olarak
"orta" derecede yeterli olduğunu belirtirken, dış görünüş ve
baskı özeJliklerinin "çok" derecede yetedi olduğu görüşündedir.
Haftalık ders saatinin ise, yetersiz olduğunu belirten
büyük çoğunJuk, 3 saat olması gerektiği görüşündedir.
Yöneticiler, ders kitabının dış görünüş ve baskı özellikJeri
bakımından eşit çoğunluklarda "orta" ve "çok" derecede
yeterli oJduğunu belirtınişlerdir. Haftalık ders saatinin
ise, yetersiz olduğunu belirten büyük çoğunluk, 3 saat olması
gerektiği görüşündedir
ABSTRACT
his research has been undertaken with
the aim of gathering the opinions and suggestions of the
sludeııts, leachers and schooJ administrators about the high
school J biology text books and weekly biology hours as
well as imparting some suggestions on biology text books
and weckJy biology hours according to the results to be obtained.
Together the related data three these questionnaire
forms were used and the forms applied to 6761 students,
300 teachers and 206 school administrators throughout
Turkey.
Findings obtained in the research were surnmarized es
below: The logarity of students opinions were that the text
books were averagely adeguate in terms of content, lingunte
feotren and printy charecteritics. They pointed out that
weekly hours were inadequate; conduding that the weekly
hours should be four. The teachers also daimed that the
textbooks in terms wotent of scope and linguistic features
happen to be averagely adequate and the weekly hours should
be three.
On the other hand; the school administrators stated that
the textbooks were average in terms of physical appearance
and printing characteristics, and the weekly hours should be three.
ANAHTAR KELİMELER: biyoloji ders kitabı, ders saati, öğrenci, öğrelmen, yönetici
KEYWORDS: biyology textbooks, biologyclonshows, student, teacher, school administrator
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education