ÖZET
13u çalışmanın amacı, fen eğitimine özgü bir portfolyo
değerlendirme yöntemi geliştirmektir. Bu çalışmada,
araştırmacılar portfolyonun amaçlarını ve öğrencilerin eğitim
programı içerisinde gelişimlerindeki değişiklikleri göstermek
için gerekli veri araçlannı oluşturmuştur.. Araştırmacılar
öğrenciler tarafıııdan kullanılan performans kriterleri,
örnek formlar, kayıt tutma stratejileri geliştirmişlerdir.
Geliştirilmiş doküman öğrenciler için, onlarııı kendi ilerlemeleri
ile belirlenmiş olan standartları karşılaştırmak ve
yansıtmak amacıyla bazı yansıtıcı formlar içermektedir. Bu
çalışma 2001 -güz döneminde Beytepe ılköğretim Okulu
'nda uygulanmıştır. Bu çalışmaya 33 öğrenci ve onlann
velileri ile fen bilgisi öğretmeni katılmıştır. Bu çalışmada
kuBan ıJan metot niteliksel ve niceliksel metottur. Çalışmanın
sonuçları, portfolyo değerlendirme yönteminin fen eğitiminde
nitelikli öğrencileri belirlemek, öğrenme ve öğretme
sürecini geliştirmek ve bilimsel gelişmeyi izlemek amacıyla
kUııanılabileceğini göstermiştir.
ABSTRACT
he purpose of this study was to develop a
portfolio assessment method specific to science education.
In this study, researchers set out the purposes of the portfo-
!io and the data tools needed to show changes in the curriculum
of students development. Researchers developed a
set of performance criteria, sample forms, record keeping
strategies, to be used by students. The developed rubrics
contain explicit reflective forms for students to reflect and
compare on their own progress against dearly understoad
standards. This study was implementcd in Beytepe Elementary
School in Pall 2001. thirty- three students and their
parents and their sciencc teacher was participated in this
study. In this study both qualitative and quantitative method
were used. The results of study show the portfolio assessment
method can be used to identify qualified students
in science education, improve instruction and learnİng process
and follow scientific development.
ANAHTAR KELİMELER: portfolyo değerlendirme, fen eğitimi, ilköğretim
KEYWORDS: portfolio assessment, science education, elernentary school
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education