ÖZET
3. Uluslararası Matematik ve Pen Bilgisi Çalışması
(l999-Tekrar), ilköğretim 8. sınıf (13 yaş grubu) öğrencilerinin
matematik & fen bilgisi alanlarındaki başarı seviyelerini,
ders programlarını, öğretim materyalleri ve yöntemlerini
kuvvetli ve zayıf yönleriyle uluslararası boyutta
karşılaştırmayı amaçlamıştır. Bu makalede; 38 ülkeyi kapsayan
sÖz konusu çalışmanın sonuçlarına göre, Türk öğrencilerinin
uluslararası karşılaştırmadaki yeri, matematik ve
fen bilgisi öğretimIerinin nasıl düzenlendiği, matematik ve
fen bilgisi müfredatları ile öğrencilerin matematik ve fene
karşı tutumları tartışılmıştır. Buradan elde edilen sonuçlar
değerlendirilip, bazı öneriler sunulmuştur.
ABSTRACT
The Third International Mathematics and
Science Study (i 999-Repcat) aimed to make cross cultural
cornparisons of 8th grade students (13 years-old) mathematics
and sciencc academic achievement, the strengths and
weaknesses of their curriculum, instructional materials and
methods. In this paper, the place of Turkish students in this
cross-cultural comparison, the organization ofmathematics
and science instructions, mathematics and science curricula,
and attitudes of students towards mathematics, and sciencc
according to the results of the Third International
Mathematics and Science Study-Repeat which included 38
countrİes. In relatian to these results, same suggestions are
made.
ANAHTAR KELİMELER: uluslararası karşılaştırmalı ÇalıŞ- malar, 3. uluslararası matematik ve fen bilgisi çalışması, matematik eğitimi, fen eğitimi
KEYWORDS: cross-cultural studies, third international nıathematics and science study, mathematics education, sciencc educatian
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education