ÖZET
ürkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim VIrı.
Sınıf Fen Bilgisi dersinin Maddenin Yapısı bölümünde
Atomlar ve Moleküller konusundaki "Elementlerden Bile-
şik Eldesi" isimli deneysel yöntem incelenmiş ve uygulamauaki
aksaklıklar belirlenmiştir. Bu aksakhkları giuerrnek
için Öneriler yapılarak iki yeni deneysel yÖntem sumılmuştur.
Bu çalışmada önerilen deneysel yöntemlerde, kükÜrt
tozulHın havada (oksijenli ortamda) yakılması ile S02 bile-
şiği oluşturulmaktadır. IIer bir deney, azami 20 dakikada
gerçekleştirilebilmekte ve tiim deneyler işitme, görme,koklama
ve dokunma duyuları ile belirlenebilen renk değişimi,
kokulu gaz çıkışı, renkli yanma ve patlama gibi nitel analiz
verileri içennektedir.
ABSTRACT
The expcrimental method namcd "Compound
Formation from Elemenls" in the Atom and Molecules
subject in the Structure of Matter unit taught in the VIII.
Grade Science Courses in Turkish National Education Minislry's
Primary Schools was studied and the problems in
applicaıion were uetermined. Two new experimenls were
suggested to overcome these problems.
[11 the experimeııtal methods suggested iıı this study,
suJfur dioxide (S02) is fonncd by burning sulfur powder in
the air (i.e. in oxygen mediııın). it takes maximum 20 minutes
to perform each experiment and all of the experimen
ts iııclude qualitative analysis indicators such as colar
changes, smelling gas, colored t1ame, and barking sound
formatioııs that are rcceived and felt, as the faculties of hearing,
sight, smell, and touch
ANAHTAR KELİMELER: gösteri ueneyi, fen öğretimi, element, bileşik
KEYWORDS: demonstration, science teaching, element, compound.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education