ÖZET
Günümüzde doğal ve inorganik maddelerin yerine
polinıerlerin kullanılması her geçen gün biraz daha artmaktadır.
Bu maddelerin hafif, kolay işlenebilir olması, ve mekanik
özelliklerinden dolayı kullanım alanlarının artmasıyla
liretiminde de hızlı bir artış görlilınektedir. Üretimde
gözlenen bu artış tüketim ve atma işleminde de kendini
göstermektedir. Bu maddelerden bazılarının üretimi gibi
geri dönüşümüde mümklin olabilmektedir. Ancak polimerik
malzemelerin oluşumunda ve geri dönüşümünde bazı
işlemlerde çevre kirliliğine neden olabilecek faktörler sözkonusu
olmaktadu. Her alanda karşunıza çıkan polimerik
malzemeler konusuna ilişkin kavramların bilinmemesi hem
doğal kaynakların yok olması hemde çevre kirlenme si açı-
smdan olumsuz bir gelişmedir. Bu çalışma öğrencilerin polimerler
konusuna ilişkin temel kavramları ne derecede bildiklerini
belirlemek amacıyla yapılmıştu. Araştırmada ilk
adımda polimerler konusunda temelolan kavramların haritası
oluşturulmuştur. Buna göre bir Polimer Bilgi Testi hazırlamıııştır.
Çalışma sonunda elde edilcn sonuçlar öğrenci-
1erin polimerler konusuna ilişkin bilgilerinin günlük ya-
şamda karşılaştıkları olaylarla sınuh olduğunu ortaya Çı-
karmıştır. Bu nedenle polimerler konusunun özellikle orta-
öğretimden itibaren öğrencilerc anlatılması yönünde ÇalıŞ-
malar yapılınasının gerekli olduğu düşünülmektedir
ABSTRACT
Using polymers instead of natural and inorganie
matters is a common faet taday. Their being processed
easily and mechanical features have led to increase in their
usage and in parallel to this their production has increades.
Such an increase is seen in their consumption. Same of these
materials can be recyeled. However there are some factors
that contribute to the environmental pollution in the
formatian and recyeling process of polymers. Not being informed
on the polymers has a negative effect on the enviromnental
pollution and on the eliminatian of natural SOUfces.
This study aims at determining the knowledge level of
students on the polymers. First1y, concept maps t1ıat are
central in the polymers were developed. And based on these
concept maps, the polymer Knowledge Test has develaped.
The results obtained indicate that knowledge of the
students on polymers is limited ta everyday facts. Thus it
seems ta be necessary ta give courses on polymers beginning
from the secondary leveL.
ANAHTAR KELİMELER: polimer, monomerpolimerizasyon, bilgi testi, polimerlerin öğretim
KEYWORDS: polymer, monomer, polymerization, knowledge test, teaching of polymers.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education