ÖZET
Bu araşttrmada. yaptlandımıacılık yaklaşımı tanı-
tılmış ve eğitim programı ögelerinin bu yaklaşıma göre nasıl
hazırlandığı incelenmiştir. Yapılandınnacılık yaklaşımı-
na gÖre Öğrenenler bilgiyi temelden kumıaktadırlar. Öğrenenler
bilgiyi etkin bir şekilde oluşturarak var olan zihinsel
şemaları ilc öğrenmeye yÖn verirler. Önceki Öğrenmeleriyle
yeni bilgilerini bütünleştirerek kendi yapılandırdıklar1
bilgilerini Özümserler. Bilgi, Öğrenenin var olan değer yargıları
ve yaşantılan tarafından oluşturulur. Öğrenıııe, karmaşık
ve gerçek bağlanılarda gerçekleşmektedir. Öğrenen
içeriği bütünden parçaya doğru düzenleyerek üst düzey dü-
şünme becerilerini kullanabilmektcdirler. Öğretınenler ise,
Öğrenenlerin sorn ve düşüncelerinden yararlanarak öğrenenleri
yönlendirirler. Bu yaklaşımda öğrenme yaşantılannın
düzenlenmesi tcmele alındığından öğrenme durumuna
uygun farklı etkinlikler düzenlenmektedir. Bilgiyi anlamlı
ve kullanışlı yapacak uygun Öğrenme materyalleri kullanılmaktadır.
Yapılandırmacı aıılayışa gÖre sınama durumları
sürece yÖnelik hazırlanmaktadır
ABSTRACT
In this study constructivism is introduced
and also it is examined how the components of curriculum
are organized according to this approach. According to
constrnctivism, the learners discover the knowledge from
the origion. TA)amers direct the leaming with their existing
cognitive shema by constrncting the knowledge effectivelly.
Moreover, they assimilate the knowledge which they
constructed by intcgrating their former learning with the
new information. Knowledge is forıned by the leanıers'
existing values and experiences. Learning occurs in complex
and real contexts. Content is organized through deduction
way. By this way, learners can use their higher-level
thinking skills. Teachers can quide their students by taking
the adva1ıtage of their ideas and questions. Since organizing
leanıing experiences are seen as the base of the study,
different activities convenient for the learning situation are
prepared. Appropriate learning materials are used to make
the information meaningful and useful. In constructivism,
evaluation is prepared according to learning process
ANAHTAR KELİMELER: yapılandırmacılık, program geliştirme, problem çözme, düşünme becerileri
KEYWORDS: constructivism, curriculum development, problem solving, thinking skills
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education