ÖZET
Bu araştmna; öğrencilerin küresel çevre problemlerinden
sera etkisi hakkındaki kavram yanılgılannı tespit
etmek amacı ile yapılmıştır. Yapılan çalışmada, 16 ifadeden
oluşan likert tipi ölçek hazırlanmış ve bu ölçek 6. ve 7.
sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen bulgular yorumlanarak
öğrencilerin sera etkisi ile ilgili kavram yanılgıları
tespit edilıniştir.
ABSTRACT
The pıırpose of the present study is to detect
misconception of the students' concerning "greenhouse effeet".
In this study, questionnaire that consist of 16 statements
about the greenhouse effeet with Likert Seala ehoiees.
This questionnaire was eondueted primary school K-
6-7. The results show that the students' have had misconceptions
in their minds concerning greenhouse effeeL
ANAHTAR KELİMELER: çevre eğitimi, kavram yanılgıları, sera etkisi.
KEYWORDS: environmenta! education, misconeeptions, greenhouse effeeL
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education