ÖZET
Matematik eğitimin önemli bir öğesidir. Dil ise iletişim
sağlamak için kullandığımız en önemli araçlardan biridir.
Özeııikle ilköğretirnin ilk kademesindeki öğrencilerde
dilin gelişimi sırasında matematik kavramlarının öğretilmesi
ayrıca önem taşımaktadır. Bu da ilköğretim öğretmenlerinin
matcmatik dersinde dili nasıl kullandıkları ile yakından
ilişkilidir.
Bu araştırmada, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının
matematik öğretiminde dile ilişkin görüşlerinin de-
ğerlendirilebileceği 'Matematik Öğretiminde Dil' ölçeğinin
faktör yapıları oluşturulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın
verileri Hacettepe Üniversitesi İlköğretim Bölümünde
okuyan öğrencilerden elde edilmiştir. Ölçekte dört anlamlı
boyut saptanmış ve bu boyutlar adlandırılmıştır.
ABSTRACT
Mathematics ıs an important element of
education. T.anguage, on the other hand, is one of the most
impartant tools we use for communicating. Besides, teaching
Mathematical concepts during the Language development
in studenls at the first level of elementary education
bears a spccial importancc. This in turn is dosely related to
how the elementary school teachers use Language in Mathematics
courses.
Tnthis research, it has been tried to form factor structures
for the' Language in Mathematies Teaching
,
scale to
be used for evaluating the pre-service elementary school
mathematics teachers' opinions about Language in Mathematics
teaching. The research data have been obtained
from studenls of the Department of Elementary Education
in the Hacettepe University. FOUf meaningful dimensions
were obtained from this scale
ANAHTAR KELİMELER: malemalik öğrelimi ve dil, malemalik öğrelmen adayları
KEYWORDS: malhematies teaehing and language, preserviee mathematics ıeachers
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education