ÖZET
Bu araştırmada, ilköğretim yedinci sınıf Sosyal
nilgiler dersinde, çoklu ortamın, öğrenci başarısı ve derse
karşı tutumu üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştınnada
deneysel yöntem kullanılarak çoklu ortamda ders gören
grupla, bu ortamın kullanılmadığı grup karşılaştırılmıştır.
Araştırınanın denekleri, Şişli Terakki Vakfı Okulları nköğ-
retim 1999-2000 öğretim yılında yedinci sınıfa devam eden
öğrenciler arasından seçilmiştir. Araştınnanın sorularına
yanıt bulmak amacıyla, deney ve kontrol grubundaki öğ-
rencilerin, ön test ve öntutum, son test ve sontutum testlerinden
aldıkları puanlar hesaplanmıştır. Bu puanlar dikkate
almarak ortalama ve standart sapmalar bulunmuştur. Deney
ve kontrol gruplarınm öntutnın ve ön test puanları
kontrol altma alınarak, sontutum ve son test puanları arasında
anlamlı bir fark olup olmadığını anlamak amacıyla
kovariyans analizi yapılmıştır. Araştınnanın bulguları, çoklu
ortamın öğrenci başarısı ve derse karşı tutumn üzerinde,
geleneksel öğretime göre bir farklılık yaratmadığını ortaya
koymuştur .
ABSTRACT
he main purpose of this research was
to dernonstrate the effects of multimedia learning environment
and the attitude of the sevnth grade students of elementary
school in the Social Sciences class and on their attitude
towards this course. In the research which was carried
out by means of expcrimental method two gwups of studenl
were compared. One group of sludents was taught traditionally
and the other one was taught within a multimedia
environment. The subjects involved in this study were
selected among the seventh grade students attending Şişli
Terakki Vakfı Schools during the 1999-2000 academic year.
By taking these grades into consideration, the average
grade and standard variatian were found. Covariaııce
analysis was done. The findings of this research reveal that
no didfferences are found with regard to gains to gains in
achievement and attitude in the multimedia group as compared
to students attending tradilional Social sciences class
ANAHTAR KELİMELER: çoklu ortam, öğretim teknolojisi, eğitim teknolojisi
KEYWORDS: multimedia,instructionaltechnology, educational technology
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education