ÖZET
Bu çalışmada birinci sınıf ilköğretim matematik
öğretmen adaylarının, orantısal akıl yürütme becerileri,
oran-orantı içeren problemlere getirdikleri çözüm stratejileri,
görüşmeler yolu ile araştınlmıştır. Araştırma sonucunda,
öğrencilerin oran-orantıyla ilgili soruları çözebilirken,
bu kavramları tanırnlayaınadıkları görülınüştür. Öğretmen
adaylarının, soruların gerektirdiği işlemsel becerileri taın
olarak gösterirken, aynı soru için gereken kavraınsal bilgiye
sahip olmadıkları da gözlenmiştir.
ABSTRACT
In this study, the skills of proportion al reasoning
and the solution strategies for the problems involving
ratio and proportions of preservice teachers were examincd.
The findings showed that, even tough the preservicc
mathematics teachers solved the ratio and proportion
problems, they did not give definitions of the concepts and
did not have eoneeptual knowledge about this topic.
ANAHTAR KELİMELER: öğretmen adayları, oran, orantı, orantı- sal akıl yürütme
KEYWORDS: preservice teachers, ratio, proportion, proportional reasoning.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education