ÖZET
Bu araştınna, okulöncesi çocuklann evlerinde çe-
şitli teknolojik aletlerle olan etkileşimlerinin bilgisayar
okuryazarlıklarına etkisini saptamayı amaçlamaktadır.
Araştırmaya katılan çocuklann % 54 'ünün bilgisayar okuryazarlık
düzeyi "yüksek" kategorisinde bulunmuştur. Çocuklar
evdeki teknolojik aletleri (bilgisayar, çamaşır makinesi,
müzik seti gibi) genellikle yalnız başına ya da biri
yardımıyla kullanmaktadırlar. Bu aletleri kendi başına ya
da birisinin yardımıyla kullanan çocukların bilgisayar
okuryazarlık ortalamalarının, bu aletleri kullanmayan çocuklara
göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Aynca, ebeveynleri
bilgisayar kullanan çocuklann bilgisayar okuryazarlık
ortalamaları da diğerlerine göre daha yüksektir.
ABSTRACT
This study aims to search impact of technological
interaction at home environment on pre - school
children's computer literacy skills. 54% of children's computer
literacy skills found "high" category in the study.
Children use tcchnological devices (such as washing rnachine,
computer) at home environment by themsclves or assisting
of someone. Mean of children's computer literacy
skills who use technological dcvices (such as washing machine,
computer) at home cnvironıncnt by themselves or assisıing
of someone are higher than mean of children's computer
literacy skills who do not use computers. Besides,
mean of of children' s computer literacy skills whose parenls
use computers are higher than the others.
ANAHTAR KELİMELER: bilgisayar okuryazarlığı, okul öncesi, ev çevresı,
KEYWORDS: information literaey, early ehildhood edueation, home envıronment
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education