ÖZET
Bu çalışmada Türk ilköğretim okullarındaki üç
boyutlu sanat çalışmalarının tanımlanması, incelenmesi ve
yorumlanması amaçlanmıştır. Araştırma da müfredatta
nelerin yer aldığı ve okullarda ne kadarının uygulanabildiği
temel alınarak aradaki farkın nedenleri incelenmiştir.
Araştırmanın örneklemi Ankara ili Çankaya ilçesindeki
özel ve devlet okullarında görev yapmakta olan Resim-İş
eğitimi öğretmenleridir. Veri toplama aracı olarak kapalı ve
açık uçlu soruların bulunduğu ve elden verilerek
öğretmenlere dağıtılan bir anket kullanılmıştu. Niceliksel
verileri değerlendirmek için SPSS programı, niteliksel
verileri değerlendirmek için ise içerik analizi
uygulanmıştu.
Bulgular her iki okul türünde de müfredatta istenen ile
okullarda uygulanan arasında fark olduğunu ortaya
çıkarmıştır. Her iki okul türünde de bu farkın
oluşmasındaki ana nedenler arasında Resim-İş derslerine
ayrılan zaman ve okulların fiziksel koşulları öğretmenlerin
müfredatta bulunan üç boyutlu sanat çalışmalarını
yapmalarına engel olması gösterilmiştir.
ABSTRACT
This research aimed to deseribe, explore
and interpret the three dimensional (3D) art work
curriculum in Turkish primary schools in terms of the gap
between what was intendcd and what was implemented.
The research addressed what caused this difference.
The research saınple was art teachers teaching in
private and state schools in Çankaya region, Ankara. The
research instrument was a self-administered structured
questionnaire with some open-ended questions. To analyse
the quantitative data the SPSS was used. To analyse the
qualitative data, content analysis was employed.
The findings reveal that there was a mismatch between
the intcnded and implemented 3D art curriculum in both
kin ds of schools. The main reasons stated for this
difference were the lack of time allocated to art classes and
physical conditions of schools both of which prevented art
teachers practising all of the 3D art curriculum in their
classes
ANAHTAR KELİMELER: üç boyutlu sanat (3B), ilköğretim sanat eğitimi, öğretmen eğitimi, Resim-İş müfredatı
KEYWORDS: hree dimensional art(3D), primacy art edueation, teacher training, art eurrieulum.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education