ÖZET
Bu çalışmanın amacı işbirliğine dayalı ve bireysel
problem çözme yöntemlerinin etkilerini incelemekti. Yarı-
deneysel olan bu araştırmada, 7. sınıf "yüzdeler ünitesi"
kapsanrmştır. Veriler çok yönlü kovaryans analizi ile analiz
edildikten sonra, matematiksel problem çözme
performansları açısından işbirliğine dayalı ve bireysel
problem çözme yöntemleri gruplarının ortalamaları,
geleneksel yöntem grubunun ortalamasından istatistiksel
ola.:ık anlamlı bir şekilde daha yüksek bulunmuştur.
Bu. ıunla beraber, problem çözme yöntemi kullanılan
gr.ıpların ortalamaları arasında matematiksel problem
çözme performansları açısından anlamlı bir farklılık
yoktur.
ABSTRACT
The purpose of the present study was to
investigate the effects of the cooperatiye problem solving
method (CPSM) and the individualistic problem solving
method (IPSM) on seventh grade students' mathematical
problem solving performance (MPSP). in this quasiexperimentalresearch
study, seventh grade "percents unit"
was covered. After analyzing the data by using the
multivariate analysis of covariance it was found thatCPSM
and IPSM groups had statistically significantly greater
mean scores than the traditional method (TM) group with
respect to MPSP. However, there was no significant mean
difference between CPSM and IPSM groups with respect
to MPSP
ANAHTAR KELİMELER: Matematiksel problem çözme performansı, işbirliğine dayalı problem çözme yöntemi, bireysel problem çözme yöntemi, yüzdeler ünitesi
KEYWORDS: Mathematical problem solving performance, cooperative problem solving method, individualİstic problem solving method, percent units
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education