ÖZET
Çevre eğitimi interdisipliner özelliğinden dolayı,
okul öncesi fen eğitimi programlarından başlayarak ilköğ-
retim, ortaöğretim ve yüksek öğretimin çeşitli düzeylerinde
bireylere verilmesi gerekmektedir. Çevremizde gerçekle-
şen olayların, ne derecede çevre sorunu yarattığının bilinmesi
ve aynı zamanda bunları önleyebilmek ve çevreyi koruyabilmek
için orta ve yüksek öğretim öğrencilerinin çevre
konusunda ne derece bilgi sahibi olduklarının araştınlması
çevremizi korumaya yönelik eğitime katkıda bulunacaktır.
Öğrencilerimizin bu konudaki bilgilerini ölçme
amacıyla yürüttüğümüz çalışmalarda 1998-99 öğretim yı-
lında Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Kimya Eğitimi
Anabilim Dalı'nda okuyan toplam 240 öğrenciye,
2000-2001 öğretim yılında Ankara ve Beypazarı 'nda 6 ortaöğretim
kurumunda okuyan toplam 228 öğrenciye ve
2000-2001 öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi, Eğitim
Fakültesi, Kimya Eğitimi Anabilim Dalı'nda okuyan toplam
153 öğrenciye üç farklı anket uygulanmıştır. Bu uygulamaların
sonuçları değerlendirildiğinde çevre konusunda
verilen eğitimin yetersiz kaldığı, özellikle ortaöğretimde
kimya dersini alan öğrencilerin konu hakkında daha bilgili
oldukları ve öğrencilerin çevre ile ilgili bilgilerini daha fazla
yazılı ve görsel medyadan edindikleri ortaya çıkmıştır.
Yaptığımız üç seneyi aşan çalışmalarda çevre sorunlarının
öğrencilerce tanınma oranı artış göstermiştir.
ABSTRACT
Since environmental education has an interdisciplinary
nature, it should be provided to the students
at all educational levels. Knowledge of environmental
facts, their contribution to environmental problems and also
of the steps to be followed to save the nature requires the
studies regarding the current knowledge of the students on
the environment. in order to detennine the knowledge levels
of the students three different questionnaires were administered
to three different student groups at different time
periods. During the 1998-99 school year 240 students
attending to Hacettepe University, Education Faculty, Chemistry
Education Branch; during the 2000-2001 school year
228 middle school students and during the same school
year 153 students attending to Hacettepe University Education
Faculty Chemistry Education Branch. Af ter the evaluation,
the obtained results indicated that the eııvironmentaJ
education is not sufficient, those students who took chemistry
course at the secondary level have more knowledge
and they have been informed abaııt environmental issııes
from the media.
ANAHTAR KELİMELER: Çevre Eğitimi, Çevre Kavramları, Çevre Sorunları
KEYWORDS: Environmental Education, Environmental Concepts, Environmental Problems
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education