ÖZET
Ortaöğrenim fizik derslerinin genel hedeflerinden
birisi; öğrencilerin öğrenimIeri boyunca, fiziğin geniş
uygulama alanlarını anlayabilmeleri için gerekli olan temel
kavram ve ifadeleri öğrenmelerini sağlamaktır.
Ancak başarılı bir eğitim için öncelikle, bu kavram ve
ifadelerin arasındaki ilişkileri anlaşılır şekilde kapsayan
içerikli bir program ve bunu destekleyen ders kitap ve
materyallerine ihtiyaç vardır.
Bu çalışmada, Türkiye'de ortaöğretim kurumlarının
genelinde okutulan Milli Eğitim Bakanlığı ders
kitaplarından Lise 3 fizik kitabı, bilimsel içerik ve
anlaşılırlık açısından incelenmiştir.
Elde edilen bulgulardan, söz konusu kitapta gerek
bilimsel bakımdan eksik kavramların, gerekse hatalı ilişki
ve benzetmelerin olduğu tespit edilmiştir.
Ayrıca konuları aktarmada ifadelerin yeterince açık olmadığı görülmüştür.
ABSTRACT
One of the general aims of the secondary
school physics courses is to ensure that students learn the
basic concepts and expressions which are necessary to
understand wide application areas of physics in their
learning process. However, there is a need for a curriculum
which includes these concepts and expressions and their
relations among them and textbooks and materials which
supports this kind of curriculum for a successfuL. In this
study, senior high school Physics textbook by Ministry of
Education which is used in most of the secondary schools
in Turkey is analyzed for its scientific content and
comprehensibility. According to the evidenee, there are
deficiencies in its scientific content and wrong relations
among concepts and associations in this textbook.
Moreover, it is observed that expressions are insufficient in
expressing the topics
ANAHTAR KELİMELER: Türkçe Ders Kitapları, Kuantum Fiziği Dersleri, Modem Fizik.
KEYWORDS: Turkish textbooks, Quantuın Physics course, Modem Physics
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education