ÖZET
Matematik, diziliş ve iç uyum ile karakterize edilen
bir sanattır[l]. Matematik bir çok insan tarafından anla-
şılması zor, sevimsiz bir ders olarak kabul edilmektedir.
Matematik bir düşünme yolu olduğuna göre, matematik öğ-
retmenlerimizin amacı, öğrenciye bilgi yüklemek değil, zibin
gelişimine katkıda bulunmak olmalıdır. Ayrıca, öğrencilerin
matematiğe karşı olumlu yaklaşım geliştirebilmeleri
için matematiğin estetik yönünün ortaya konması yö-
nünde çaba harcanınalıdır.
Bu makalenin amacı, matematik dersinin genel hedeflerinden
olan "Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirebilme"
ve "Estetik duyguyu geliştirebilme" hedeflerinin kazandırılması
çabasına katkıda bulunmaktır. Bu makalede,
Matematiğin estetik yönünün keşfedilmesi amacıyla nasıl
bir öğretim yaklaşımı içerisinde olunması gerektiği üzerinde
durulmuştur.
ABSTRACT
Mathematics is a study of patterns and relationsbips
[I]. Mathematics is regarded as an unlovable
and a very hard subject to be understood by a lot of people.
As Mathematics is being a way of thinking the aim of
mathematics teachers shouldn't be to 1000 knowledge to the
students but to contribute to intellect developing. Besides
they should strive to direct the students to develop positive
manners for mathematics.
The purpose of this paper is to contribute the struggle
of .;aining "the ability of positive manner for mathematics"
anr of "the developing aesthetic feeling." which is considered
as a one of the general target of mathematics. in this article
we tried to fınd out how a teaching method should be foIlowed so as to explore aesthetic way of mathematics.
ANAHTAR KELİMELER: Matematiğin estetiği, matematik öğretimi.
KEYWORDS: esthetics of mathematics,mathematics teaching.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education