ÖZET
Bu çalışma, öğretmen eğitimcilerine, Türk
öğretmen adaylanmn anlayışlarını ve öğretmen yetiştirme
programlanmn yapısını dalıa iyi anlamada yardımcı olmak
amacı ile, hizmet öncesi matematik öğretmenlerinin
matematiğe karşı tutunılanm ve matematiğin öğretilmesine
ve öğretmen yetiştirme programlarına ilişkin inançlarını
incelemiştir. Bu çalışmada Türkiye'de iki üniversiteden 49
hizmet öncesi matematik öğretmeni 35 soruluk anketi
cevaplandırmışlardır. Ankete verilen cevaplar SPSS
programı kullanılarak analiz edilmiştir ve sonuçlar hizmet
öncesi öğretmenlerin detaylı tutumlarını ve inançlanm ve
Kore, Türkiye ve Amerika'lı hizmet öncesi öğretmenlerin
tutumlarını ve inançlanm karşılaştıran orjinal çalışmanın
sonuçlarından bir özet içermektedir
ABSTRACT
This study investigated Turkish
preservice mathematics teachers' attitudes towards
mathematics and their beliefs abaut teaching mathematics
and their teacher preparation programs with the aİrn of
helping preservice teacher educators understand the
perceptions of future teachers and structure of teacher
preparation program better. in this study, 49 mathematics
educatian preservice teachers in two universities in Turkey
responded to the questionnaire that consists of 35
questions. Responses to the questionnaire were analyzed by
using SPSS and findings included detailed attitudes and
beliefs of preservice teachers and a sunımary of the results
from the original study which emphasizes the differences
in attitudes and beliefs of preservice teachers from three
countries, namely Korea, Turkeyand the US
ANAHTAR KELİMELER: Tutumlar, Hizmet öncesi matermatiköğretmenleri, Öğretmen yetiştirme programları
KEYWORDS: Attitudes, Preservice mathematics teachers, Teacher preparationprograms
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education