ÖZET
Açık eğitim yöntemlerinden biri olan ve okul içi
eğitim aktivitelerinden biri olarak kabul edilen istasyonlarda
öğrenme modeli bir yönden öğrencilerin derslere karşı
ilgilerini arttırmakta diğer yönden de derslere canWık getirmektedir.
Söz konusu öğrenme sürecinde ders içerikleri korunarak
kişisel öğrenme güdüsü arttırılmaktadır. Genellikle
kompleks içeriklerde istasyonlarda öğrenme uygulaması
büyük kolaylık getirmekte ve aym zamanda öğrenme psikolojisini
etkilemektedir. Gören ve uygulamayı yapan öğ-
renci aynı anda yapısal ve kavramsal düşünceye ulaşır.
Kimya eğitiminde istasyonlarda öğrenme hem içerik hem
de yöntem olarak öğrencilerin beğenisini kazanan bir uygulamadır.
Çalışmarmzda Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
Kimya Eğitimi Anabilim Dalı son sımf öğrencileri
ile birlikte kimya eğitiminde elementlerin okunması, semboller,
değerlik, formül yazma, formül okuma ve kimyasal
reaksiyonları denklemlerle göstermeye yönelik istasyonlarda
öğrenme modelinin uygulaması hazırlanmıştır. Birbirini
takip eden LO adet istasyon kurulmuş uygulamalarda; öğ-
renme çarkı ve kart oyunları hazırlanmış, öğrencilerin ilgisini
çekecek örneğin domino, zar gibi yardımcı araçlar kullamImıştır.
Sonuçta öğrencilerin elementlerin isimlerini,
sembolleri, elementlerin alabileceği değerlikleri, bileşik
formülü yazmayı, iki farklı elementten oluşan bileşiklerin
yapısını, söz konusu bileşiklerin okunmasını öğrenmeleriyle
ilgili çalışmalar yapılrmştır.
ABSTRACT
Learning in tlıe stations is one of the open
education methods and of tlıe educational activities. This
me"h;Xı botlı increases the student interest and makes active
tlıe courses. In this learning process tlıe content of courseı
remains the same but the personal motivation to leam is
inereased. General1y learning in tlıe stations makes easier
the complex topics and at tlıe same time it influences positİvely
tlıe leamer psychology. The learner who makes practİces
could reach structural and conceptual tlıinking. Furthermore,
this metlıod is being admired by tlıe leamers in
terms of content and technique. With the senior students attending
to Hacettepe University Educatİon Faculty, Chemistry
Education Branch leaming in tlıe stations is used
conceming the formulas writing and showing the chemical
reactİons in equations. II Learning statİons were established
and some interestİng support materials were employed.
There were studies related to teach tlıe names of elemenL~,
their symbols, values, writİng the formulas of compounds,
the structure of the compounds
ANAHTAR KELİMELER: Kimya Eğitimi, İstasyonlarda Öğrenme, Öğrenme çarkı.
KEYWORDS: Chemistry Education, Learnİng İn Stations. Learning Wheel.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education