ÖZET
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim fen derslerinde
proje tabanh öğrenme yaklaşımının 7. Sınıf öğrencilerinin
akademik başarıları, akademik benlik kavramları ve çal~-
ma sürelerine etkisini belirlemektir. Araştırma, deney ve
kontrol grubu olmak üzere iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Kontrol grubunda, ayın zamanda da geleneksel bir
metod olan, öğretmen ve ders kitabı merkezli öğrenme yaklaşımı
uygulanmıştır. Deney grubunda ise proje tabanh öğ-
renme yaklaşımına dayalı bir fen öğretimi uygulanmıştır.
Gruplardaki öğretmen ve öğrenci özellikleri benzerdir. Deneysel
süreç sonucunda akademik başarı, akademik benlik
kavramları ve çalışma süreleri açısından deney grubu lehine,
gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.
ABSTRACT
This study was to determine the effect of
project- based learning approach on the academic achievement
and academic self-concept and study time of 7th grade
students in elementary school science courses. The research
was carried out on two groups; the experimental group
and control group. in control group, textbook and teacher-centered
based on learning approach, which is called as
traditional method was used. On the other hand, the experimental
group applied a science education based on project-based
learning. Groups were similiar in terms of characteristics
of students and teachers. Af ter experimental
process, according to academic achievement and academic
self-concept and study time, there is a significant difference
in favour of experimental group.
ANAHTAR KELİMELER: Proje tabanlı öğrenme, akademik başarı, akademik benlik kavramı, çalışma süresi.
KEYWORDS: Projeet-based seienee edueation, aeademie aehievement, academie self-eoneept, study time.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education