ÖZET
Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmenlerinin laboratuvar
dersine ilişkin tutumlarım belirleyen Likert tipi
geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Ölçek 117 biyoloji
öğretmenine uygulanmıştır. Ölçekte 11 'i olumlu
lO'u olumsuz olmak üzere 21 madde vardır. Ölçeğin KMO
(Kaiser-Meyer-Olkin) değeri 0.88 BarleU Testi değeri
3367.79 olarak bulunmuştur. Ölçeğin bütünü için hesaplanan
Cronbach-alfa değeri 0.93 bulunmuştur. Zevk boyutu
için hesaplanan Cronbach-alfa değeri 0.90, güven boyutu
için hesaplanan Cronbach-alfa değeri 0.80, önemlilik için
hesaplanan Cronbach-alfa değeri 0.72 bulunmuştur
ABSTRACT
The purpose of this study was to develop a
valid and reliable Likert type scale to measure the biology
teachers' attitude toward laboratory lesson. The scale was
applied to 117 biology teachers. in this scale, there are total21
items, ten ofwhich are negative and eleven of which
are positive. The KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) value is 0.88
and the BarleU Test value is 3367.79, Cronbach-alpha for
the who le scale was found to be 0.93. Cronbach-alpha values
for the enjoyment dimension scale, confidence dimension
scale and importance dimension scale were 0.90, 0.80
and 0.72. respectively.
ANAHTAR KELİMELER: Biyoloji öğretmeni, Laboratuvar dersi, Tutum ölçeği, Laboratuvar dersi tutum ölçeği.
KEYWORDS: Biology teacher, Laboratory Lesson, Attitude scale, Laboratory lesson attitude scale.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education