ÖZET
Bu araştımıanın amacı, öğrencilerin denetim
odakları ve epistemolojik inançları ile program türü ve sı-
mf düzeylerinin basılı bir öğretim materyalindeki bilgileri
kavramalarım denetleme sürecinde kullandıkları ölçütlerin
tür ve düzeyi ile bir ilişkisinin olup olınadığını ortaya koymaktu.
Araştımıa 136 üniversite öğrencisi üzerinde yürü-
tÜlınüşlür. Araştımıaya katılan öğrencilerin 68'i kız, 68'i
erkektir. Grubun yaş ortalaması yaklaşık 21 'dir. Araştırmada
öğrencilere "Denetim Odağı Ölçeği", "Epistemolojik
İnanç Ölçeği" ve "Kavramayı Denetleme Ölçeği" uygulanmıştu.
Araştırmanın ortaya koyduğu sonuçlara göre, denetim
odağı kavramayı denetleme düzeyi üzerinde, epistemolojik
inançlar ve sınıf düzeyi ise kavramayı denetleme türü
üzerinde anlamlı farklılaşmalara neden olmuştur.
ABSTRACT
The purpose of this study was to find out
the possible relationship(s) among students' majors, class
levels, epistemological beliefs, locus of control orientations
and written instructional material comprehension monitoring
types and levels. Subjects were 136 university students
(68 girls and 68 boys). Subjects' mean age was 21. To obtain
related data, "Locus of Contro] Sc ale" , "Epistemological
Belief Scale" and "Comprehension Monitoring Scale"
were administered. According to the results, significant differenees
were found on the levels of comprehension monitoring
in terms of locus of control variable, and on the types
of comprehension monitoring in terms of epistemological
beliefs and class levels variables.
ANAHTAR KELİMELER: Kavramayı denetleme, denetim odağı, epistemolojik inançlar
KEYWORDS: Comprehension monitoring, locus of control, epistemological beliefs.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education